پوتین از رویداد بزرگ به فدراسیون روسیه و متحدانش خبر داد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر "برنامه ارتباط مستقیم" و کنفرانس مطبوعاتی در قالب ترکیبی تحت عنوان "نتایج سال با ولادیمیر پوتین" برگزار می شود
برنامه ارتباط مستقیم و کنفرانس مطبوعاتی در قالب ترکیبی تحت عنوان نتایج سال با ولادیمیر پوتین برگزار می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.01.2024
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه راه اندازی مجتمع زمستانی در قطب جنوب را رویدادی بزرگ برای فدراسیون روسیه و متحدانش خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اهمیت بهره برداری آزمایشی از مجتمع زمستانی جدید (NZC) استیشن وستوک (شرق) در قطب جنوب را برای فدراسیون روسیه و کشورهای متحد آن اعلام کرد. الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس نیز در این مراسم شرکت کرد.
رئیس جمهور گفت: "افتتاح یک مجموعه زمستانی جدید در استیشن افسانه ای وستوک، رویداد بزرگ و قابل توجه هم برای دانشمندان قطبی ما است. من هم فکر می کنم حتی برای تمام کشورها، برای شرکای ما و دوستان ما نیز مهم است".
وی به این نکته توجه کرد که در تحقیق و توسعه قطب جنوب، محققان و پیشگامان داخلی یکی از جایگاه های کلیدی را در اختیار دارند. در این راستا پوتین به اولین اکسپدیشن روسیه در قطب جنوب به رهبری تادئوس بلینگ شاوزن و میخائیل لازارف اشاره کرد.
رئیس جمهور خاطرنشان کرده گفت که این تاریخ مشترک ما، تاریخ دستاوردهای اجداد ما است که روسیه و بلاروس می تواند به آن افتخار کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала