چهار کشتی جنگی چین در اطراف تایوان لنگر انداختند

© Photo / Ministry of Defence of the Russian FederationКорабли ВМФ России и ВМС Китая проводят совместное патрулирование в акватории Тихого океана
Корабли ВМФ России и ВМС Китая проводят совместное патрулирование в акватории Тихого океана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2024
عضو شوید
چین که در سال 2022 پس از بازدید نماینده امریکایی از آنجا در مانور بحری شرکت داشتند، برای همیشه چهار کشتی جنگی خود را در اطراف تایوان مستقر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه یومیوری به نقل از منابع متعدد نوشته که استقرار این 4 کشتی جنگی برای مهار جزیره در زمان صلح و در شرایط پیش بینی نشده برای جلوگیری از نزدیک شدن کشتی های آمریکایی به آن جا صورت گرفته است.
بر اساس نقشه‌ای که این روزنامه به آن اشاره کرده است، کشتی‌ها جزیره را از سه طرف شمال، جنوب و شرق احاطه کرده‌اند و یک ساحل باز رو به چین باقی مانده است. علاوه بر این، یکی از کشتی‌ها در غرب جزایر سنکاکو نام چینی(Diaoyu) قرار دارد که جاپان آنرا قلمرو خود می‌داند.
قابل ذکر است، روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و نواحی جزیره ای آن در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان نقل مکان کردند، قطع شد. ارتباطات تجارتی و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان های غیردولتی - انجمن پیکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه کردند.
Корабли ВМФ РФ и Китая на совместных учениях России и Китая в Японском море - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.08.2023
تمرینات مشترک کشتی های جنگی روسیه و چین در اقیانوس آرام + ویدیو
اوضاع در اطراف تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده در اوایل آگوست سال گذشته، به طور قابل توجهی تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از ولایت های خود می داند، با مشاهده حمایت امریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و نواحی جزیره آن در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خوردند، به تایوان رفتند، از بین رفت. ارتباطات تجارتی و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی کردند.
میتوان گفت، پیشتر پنتاگون اعلام کرد که وزارت خارجه امریکا فروش احتمالی مهمات و تجهیزات به تایوان را در دو درخواست به ارزش 440 میلیون دالر تایید کرده است.
تان کفی سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به این موضوع گفت:" چین قاطعانه با فروش تسلیحات امریکا به تایوان مخالف است و پیشتر به طرف امریکایی اعلام کرده است. ایالات متحده نگرانی های کلیدی چین را نادیده می گیرد، به شدت در سیاست داخلی این کشور مداخله می کند و عمداً تنش ها را در تنگه تایوان تشدید می کند و اساساً تایوان را به انبار باروت تبدیل می کند و مردم تایوان را به ورطه فاجعه می کشاند. چین از ایالات متحده می خواهد که عاجل فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند و به هر شکل به وعده خود مبنی بر عدم حمایت از استقلال تایوان عمل کند. نیازی نیست در مسیر اشتباه و خطرناک بیشتر پیش برویم".
وی همچنین خاطرنشان کرد که قوای آزادیبخش خلق چین آمادگی حربی بالا برای دفاع قاطعانه از حاکمیت و تمامیت ارضی خود و حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала