- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

ارتش روسیه وضعیت را در جهت دونتسک بهبود بخشیده است

© Sputnik / Olesya Potapova /  مراجعه به بانک تصاویر Разведчики Западного военного округа ВС РФ в зоне спецоперации
Разведчики Западного военного округа ВС РФ в зоне спецоперации - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه گفت: ارتش روسیه وضعیت را در جهت دونتسک بهبود بخشیده است.
به گزارش اسپوتنیک، در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است: "در جبهه دونتسک، یگان‌های گروه نیروهای "جنوب" وضعیت خود را در خط مقدم بهبود بخشیده و به نیروی انسانی و تجهیزات تیپ‌های 28، 54 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین و تیپ‌های 112 و 114 دفاع سرزمینی ارتش این کشور در نقاط مسکونی ورخنو کامنسکویه، آرتیوموفسکویه ، کراسنویه، کلشیوفکا، کردیوموفکا و لنینسکویه در جمهوری خلق دونتسک ضربه وارد کردند".
تلفات دشمن عبارت بودند از:
ـ حداکثر 310 پرسنل نظامی؛
ـ یک تانک؛
ـ سه خودروی جنگی زرهی؛
ـ ده خودرو؛
ـ یک عراده توپخانه خودکششی "گووزدیکا"
Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت دفاع روسیه: 195 سرباز روسی از اسارت اوکراین بازگشتند
جبهه کراسنولیمانسک
سربازان گروه نیروهای "مرکز" خطوط و مواضع سودمندتری را در جبهه کراسنولیمانسک اشغال کردند و همچنین به پرسنل نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی گریگورووکا و دزرژینسکی در جمهوری خلق دونتسک ضربه وارد کردند. افزون بر این در دفع سه حمله توسط گروه های هجومی تیپ 60 مکانیزه و تیپ 12 نیروی ویژه در مناطق یامپولوفکا در جمهوری خلق دونتسک و کوزمینو در جمهوری خلق لوهانسک توفیق حاصل شد.
تلفات دشمن عبارت بودند از:
ـ تا 280 پرسنل نظامی؛
ـ دو خودروی زرهی رزمی؛
ـ هفت خودرو
Здание Министерства обороны Российской Федерации на Фрунзенской набережной в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
فشرده ای از گزارش وزارت دفاع روسیه درباره ای پیشرفت عملیات نظامی ویژه در 8 جنوری 2024
جبهه کوپیانسک
سربازان گروه غرب با پشتیبانی هوانوردی و توپخانه شش حمله گروه های تهاجمی 30، 32، 44 مکانیزه، 57 پیاده موتوری و 25 تیپ هوابرد نیروهای مسلح اوکراین را در نزدیکی سینکوکا و تاباکوفکا منطقه، و همچنین نقطه مسکونی ترنی در جمهور خلق دونتسک دفع کردند.
تلفات دشمن عبارت بودند از:
ـ تا 80 پرسنل نظامی؛
ـ یک تانک؛
ـ سه خودرو ؛
ـ یک عراده توپ خودکششی AS-90 ساخت بریتانیا.
ـ هویتزر M777 ساخت امریکا.
جبهه یوژنودونتسک
یگان‌های گروه شرقی حمله گروه‌های تهاجمی تیپ 79 تهاجمی هوابرد نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه نوومیخایلوفسک در جمهوری خلق دونتسک دفع کردند. آنها همچنین موفق شدند پرسنل و تجهیزات تیپ 128 دفاع سرزمینی را در نزدیکی مناطق اوروژاینی و استارومایورسکی هدف قرار دهند.
تلفات دشمن عبارت بودند از:
ـ تا 115 پرسنل نظامی؛
ـ دو خودروی زرهی رزمی؛
ـ دوخودرو.
جبهه زاپروژیا
سربازان گروه نظامی روسیه با پشتیبانی توپخانه نیروی انسانی و تجهیزات تیپ های 33، 65، 118 مکانیزه و 128 هجومی کوهستانی نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق رابوتینو، اورخوف، مالایا توکماچکا و روستای شرباکی در استان زاپروژیا شکست دادند .
تلفات دشمن عبارت بودند از:
ـ حداکثر 80 پرسنل نظامی؛
ـ یک تانک؛
ـ سه خودروی جنگی زرهی؛
ـ دو خودرو؛
ـ هویتزر D-30.
جبهه خرسون
سربازان روسی سربازان نیروهای مسلح اوکراین در جبهه خرسون مورد آتشباری همه جانبه و یک انبار تسلیحات موشکی و توپخانه ای را منهدم کردند.
تلفات دشمن عبارت بودند از:
ـ حداکثر 30 پرسنل نظامی؛
ـ پنج خودرو
هواپیماها، پهپادها، نیروهای موشکی و توپخانه روسیه تنها در یک روز در 136 منطقه نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین را مورد اصابت قرار دادند. از جمله در انهدام سامانه پدافند هوایی IRIS-T ساخت آلمان و رادار شناسایی هدف هوایی پلیکان توفیق حاصل شد. پرسنل و تجهیزات تیپ سوم هجومی نیروهای مسلح اوکراین نیز آسیب دیدند.
سامانه‌های پدافند هوایی به نوبه خود 9 پرتابه شلیک شده از سامانه موشکی پرتاب چند گانه هیمارس را سرنگون کردند و 81 پهپاد را رهگیری کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала