شورای امنیت سازمان ملل متحد: گروه طالبان پیوندش با گروه القاعده را نگهداشته است

© Photo / commons.wikimedia.orgal-Qaeda
al-Qaeda - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل متحد با نشر گزارشی به تازگی گفته است که گروه طالبان پیوندش با القاعده را نگهداشته است.
به گزارش اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان گفته است، که سازمان القاعده هشت کمپ آموزشی جدید در افغانستان ساخته است.
در گزارش شورای امنیت آمده است، که چهار کمپ القاعده در ولایت‌های غزنی، لغمان، پروان و ارزگان ایجاد شده و این سازمان یک انبار تسلیحاتی در پنجشیر نیز ایجاد کرده است.
همچنان در گزارش این نهاد آمده است، که پنج مدرسه القاعده در ولایت‌های لغمان، کنر، ننگرهار، نورستان و پروان فعالیت دارند. همین‌طور تاسیساتی را در ولایت‌های هلمند، هرات، فراه و کابل نیز ایجاد کرده است.
دیدار علی اکبر محرابیان، وزیر انرژی ایران با ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزیر انرژی و آب طالبان در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2023
سرپرست وزارت انرژی و آب گروه طالبان: القاعده برادر ما است نه گروه تروریستی
شورای امنیت گفته که مقام‌های ارشد القاعده در افغانستان حضور دارند و این گروه همچنان تهدیدی برای این کشور و فراتر از آن است.
این نهاد گفته است، که طالبان تلاش می‌کنند رابطه شان با القاعده افشا نشود.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان گروه های دیگر تروریستی هم در افغانستان فعال شده و افغانستان به کشور صدور تروریسم در منطقه تبدیل شده است و هم اکنون بیش از بیست میلیون نفر با گرسنگی در این کشور دست و پنجه نرم می کنند و روزانه صدها نفر از بیکاری این کشور را ترک می کنند.
در همین حال کارشناسان می گویند، که گروه طالبان پیوند تنگاتنگ با القاعده دارد و به این گروه در دوره نخست و اکنون در افغانستان پناه داده است.اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала