شورای مقاومت: رییس جمهور چین، خلاف همه ای قوانین بین المللی اعتماد نامه ای سفیر طالبان را پذیرفت

© nrcafghanistan on Twitterشورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان: به جای تفاهم با طالبان با حزب های سیاسی همکنشی را آغاز کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
عضو شوید
شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان با نشر اعلامیه ای در واکنش به پذیرفتن اعتماد نامه ای سفیر گروه طالبان برای این کشور نوشت: روز گذشته رییس جمهور چین، اعتماد نامه ای سفیر گروه طالبان برای آن کشور را پذیرفت و با این اقدام همه ای قوانین بین‌المللی،‌ عرف دیپلماتیک و مناسبات بین‌الدول مشروع را زیر پرسش برد.
به گزارش اسپوتنیک، شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در واکنش به پذیرفتن سفیر گروه طالبان از سوی رییس جمهور چین با نشر اعلامیه ای نوشت: "روز گذشته رییس جمهور چین، اعتماد نامۀ بلال کریمی نماینده و سفیر گروه طالبان را برای آن کشور پذیرفت و با این اقدام تمامی قوانین بین‌المللی،‌ عرف دیپلوماتیک و مناسبات بین‌الدول مشروع را زیر سوال برد".
این شورا در ادامه نوشته است: "شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی‌که این اقدام را رویکرد غیر دیپلوماتیک، تعامل خوش‌باورانه و نفی اصول دولت‌داری قانون‌مند می‌پندارد، از هرگونه پیامد این اقدام نسبت به آینده افغانستان و مناسبات دو کشور نگرانی خویش را ابراز می‌دارد".
رئیس‌جمهور چین اعتمادنامه‌ی سفیر گروه طالبان را پذیرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.01.2024
رئیس‌جمهور چین اعتبارنامه سفیر گروه طالبان را پذیرفت
این شورا خاطر نشان کرد: "کشور چین در همسایگی افغانستان درحالی به این اقدام نا متعارف دیپلماتیک متوسل شده است که سرنوشت افغانستان و مردم آن در گرو تسلط جابرانه‌ی یک گروه خودکامه، جنایت‌کار و حامی تروریزم است. تسلط نامشروعی که درحال حاضر از بیست و دو گروه تروریستی در خاک افغانستان حمایت و میزبانی می‌کند، به هیچ صورت مبنای حقوقی ندارد و هرگونه همکاری بویژۀ پذیرش نمایندگان آنان در سطح تعامل دیپلوماتیک، امر غیر معمول، خلاف اصول و در عین حال کمک به یک گروه تروریستی و جسارت بخشیدن به ترویج و صدور ترویزم است که آسیب آن تنها به افغانستان محدود نمی‌ماند".
در پایان این خبرنامه آمده است: "شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در حالی‌که این اقدام کشور چین را خلاف اراده، مطالبه و منافع مردم افغانستان می‌شمارد، از کشورهای جهان و سازمان ملل متحد تقاضا می‌نماید که در فقدان نظام و حاکمیت مشروع در افغانستان، از پذیرش نمایندگان گروه طالبان در سطوح مختلف بویژه امور دپیلوماتیک تا تشکیل دولت مشروع که از مجرای قانون شکل گیرد، خود داری کنند و بجای این‌گونه تعاملات خوش‌باورانه به روند تشکیل دولت مشروع از طریق پروسه‌ی فراگیر ملی که منتج به تغییر وضعیت کنونی و بازگشت مردم‌سالاری گردد، کمک نمایند".
یادآوری می کنیم، که دیروز رئیس جمهور چین اعتماد نامه ای سفیر گروه طالبان برای این کشور را پذیرفت تاکنون واکنش های زیادی را براه انداخته است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان گروه های دیگر تروریستی هم در افغانستان فعال شده و افغانستان به کشور صدور تروریسم در منطقه تبدیل شده است و هم اکنون بیش از بیست میلیون نفر با گرسنگی در این کشور دست و پنجه نرم می کنند و روزانه صدها نفر از بیکاری این کشور را ترک می کنند.
در همین حال کارشناسان می گویند، که گروه طالبان پیوند تنگاتنگ با القاعده دارد و به این گروه در دوره نخست و اکنون در افغانستان پناه داده است.اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала