پوتین: هواپیمای ایل-76 از سوی سیستم پاتریوت امریکایی سرنگون شد

© Sputnik / Alexander Kazakov/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر "Прямая линия" и большая пресс-конференция президента РФ В. Путина
Прямая линия и большая пресс-конференция президента РФ В. Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
عضو شوید
نامزد ریاست جمهوری و رئیس جمهور کنونی روسیه گفت، که هواپیمای ایل-76 از سوی سیستم پاتریوت امریکایی سرنگون شد، یک آزمایش این را تثبیت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، نامزد ریاست جمهوری و رئیس کنونی فدراسیون روسیه گفت: هواپیمای ایل-76 از سوی سامانه پاتریوت امریکایی سرنگون شد، این با بررسی مشخص شد.
پوتین در دیدار با مقام های مورد اعتماد گفت: "این هواپیما از سوی سیستم پاتریوت امریکایی سرنگون شد - این پیش از این به طور قطع ثابت شده است. آزمایش پیش از این، این را ثابت کرده است".
در 24 جنوری، نیروهای مسلح اوکراین یک هواپیمای ترابری نظامی روسیه ایل-76 را بر فراز منطقه بلگورود که حامل 65 اسیر اوکراینی برای تبادل بود، سرنگون کرد. همه آنها و همچنین سه افسر همراه نیروهای مسلح روسیه و شش خدمه جان خود را از دست دادند.
به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اطلاعات اوکراین می دانستند که اسیران جنگی نیروهای مسلح اوکراین در هواپیمای ایل-76 وجود دارند، و با این وجود - یا از روی سهل انگاری یا عمدی، ضربه زدند، "اما در هر صورت این یک جنایت است".
Тяжелый транспортный самолет Ил-76МД на репетиции воздушной части парада Победы в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2024
فروافتادن یک هواپیمای ایل-76 در پیرامون بلگورود با 65 اسیر اوکراینی + ویدیو
پوتین روسیه بر تحقیقات بین المللی درباره ای سرنگونی ایل-76 اصرار دارد
ولادیمیر پوتین، نامزد ریاست جمهوری روسیه و رئیس کنونی دولت روسیه گفت: روسیه بر تحقیقات بین المللی درباره سرنگونی هواپیمای ایل-76 اصرار دارد.
پوتین در نشستی با مقامات مورد اعتماد گفت: "مقامات اوکراین این عبارت را که مایل به انجام تحقیقات بین المللی هستند کنار گذاشتند. ما این را می خواهیم و اصرار داریم که تحقیقات بین المللی انجام شود".
به گفته وی، هیچ داوطلبی از سازمان های بین المللی وجود ندارد.
پوتین تاکید کرد: "من رسماً می‌گویم: از شما می‌خواهیم کارشناسان بین‌المللی را بفرستید و این تحلیل را انجام دهید و شواهد مادی موجود مبنی بر سرنگون شدن هواپیما از سوی سامانه پاتریوت را ارزیابی کنید".
رهبر روسیه خاطرنشان کرد، با قضاوت بر اساس شواهد، یک سیستم دفاع هوایی ساخت فرانسه یا ایالات متحده کار می کرد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، که سرنگونی هواپیمای ایل-76 "سوالی بزرگ در مورد احتمال دست‌کم نوعی توافق" با کی‌یف ایجاد می‌کند. رسانه های اوکراین ابتدا نوشتند که ایل-76 توسط نیروهای مسلح اوکراین سرنگون شده است، اما سپس این اطلاعات را از ویب سایت خود حذف کردند. سپس اوکراین به طور غیرمستقیم اعتراف کرد که این هواپیما را سرنگون کرده است - اداره اطلاعات اصلی شکایت کرد که روسیه ظاهراً در مورد پرواز هواپیما اطلاعی نداده است. به طور رسمی، کیف از نیاز به تحقیقات بین‌المللی صحبت می‌کند؛ به‌طور غیررسمی، رسانه‌های محلی این تز را منتشر کرده‌اند که ایل-76 موشک‌هایی را برای سامانه‌های موشکی ضدهوایی اس-300 حمل می‌کرد. سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف گفت، که تحقیقات بین المللی در صورتی که بر جنایات رژیم کیف متمرکز شود "قطعا ضروری است". شورای فدراسیون انتخابات ریاست جمهوری را برای 17 مارچ 2024 برنامه ریزی کرده است. رای گیری سه روز به طول خواهد انجامید: 15، 16 و 17 مارچ. در حال حاضر هفت نفر برای تصدی پست ریاست دولت رقابت می کنند. کمیسیون مرکزی انتخابات فدراسیون روسیه چهار نامزد ریاست جمهوری - لئونید اسلوتسکی، نیکولای خاریتونوف، ولادیسلاو داوانکوف و ولادیمیر پوتین را ثبت نام کرده است. كميسيون مركزي انتخابات بايد حداكثر تا 19 فیبروری در مورد ثبت نام يا عدم ثبت نام كليه نامزدان تصميم بگيرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала