کوریای شمالی موشک راهبردی هواسال 2 را پرتاب کرد

© Photo / KCNAЗапуск межконтинентальной баллистической ракеты "Хвасонпхо-18" в КНДР
Запуск межконтинентальной баллистической ракеты Хвасонпхо-18 в КНДР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2024
عضو شوید
کوریای شمالی روز سه شنبه موشک کروز راهبردی هواسال-2 را پرتاب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس تلگراف مرکزی کوریای شمالی (KCNA) گزارش داد، که کوریای شمالی روز سه شنبه موشک کروز راهبردی هواسال-2 را پرتاب کرد.
این آژانس در بیانیه ای اعلام کرد: "در 30 جنوری، ارتش خلق کوریا رزمایشی را برای پرتاب موشک کروز راهبردی هواسال-2 انجام داد".
این آژانس همچنین عکس هایی از تمرینات هواسال 2 را منتشر کرد.
روز سه شنبه خبرگزاری یونهاپ به نقل از ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی گزارش داد، که کوریای شمالی بار دیگر چندین موشک کروز به سوی دریای زرد شلیک کرد.
در شب 24 جنوری، ارتش کوریای جنوبی متوجه شد که کوریای شمالی چندین موشک کروز به سوی دریای زرد پرتاب می کند. سپس، کوریای شمالی اعلام کرد، که اداره کل علوم موشکی این کشور نخستین پرتاب آزمایشی نوع جدیدی از موشک کروز راهبردی به نام Pulhwasal-3-31 (Fire Arrow -3-31) را انجام داد که در دست توسعه است. سپس در 28 جنوری، کوریای شمالی دوباره چندین موشک کروز به سوی دریای جاپان پرتاب کرد. روز بعد، رسانه دولتی کوریای شمالی گزارش داد، که نوع جدید موشک کروز راهبردی Pulhwasal-3-31 (Fire Arrow -3-31) دوباره از یک زیردریایی آزمایش شد که پیش از این از سوی رهبر این کشور کیم جونگ اون با دبیران کمیته مرکزی حزب، فرمانده نیروی دریایی و سایر کادرهای برجسته با هم مشاهده شده بود. گزارش شده است که موشک های کروز به مدت 7421 و 7445 ثانیه حرکت کرده و با دقت به هدف خود در جزیره ای نامشخص برخورد کرده اند. کیم جونگ اون از نتیجه آزمایش "خشنودی زیادی" ابراز کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала