نکوهش یورش های امریکا به سوریه و عراق از سوی روسیه

© Photo / EyewitnessПоследствия ударов США по одному из предполагаемых объектов КСИР в Ираке и Сирии
Последствия ударов США по одному из предполагаемых объектов КСИР в Ираке и Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه یورش های ایالات متحده امریکا به سوریه و عراق را نکوهش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، که مسکو به شدت یورش های امریکا به سوریه و عراق را نکوهش می کند و به دنبال بررسی بیدرنگ این وضعیت از سوی شورای امنیت سازمان ملل است.
به گفته وی، یورش های هوایی امریکا با بکارگیری از بمب افکن های راهبردی در خاک عراق و سوریه "بی اعتنایی کامل واشنگتن به قوانین بین المللی" است.
КСИР атаковал позиции террористической группировки баллистическими ракетами - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
یورش های امریکا در غرب عراق 16 کشته برجای گذاشت + ویدیو
وی افزود، که مشارکت نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در یورش های ایالات متحده نباید توهم نوعی "ائتلاف بین المللی" را ایجاد کند و لندن هنوز پاسخگوی پشتیبانی از اقدامات ایالات متحده نیست.
زاخارووا در بیانیه ای گفت: "ما این اقدام وقیحانه جدید تجاوز امریکا و انگلیس به کشورهای مستقل را به شدت نکوهش می کنیم. ما به دنبال بررسی بیدرنگ وضعیت کنونی از طریق شورای امنیت سازمان ملل هستیم".
Вид Багдада, Ирак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
بغداد کاردار سفارت امریکا را فراخواند
وی با اشاره به اینکه یورش های هوایی به طور خاص برای شعله‌ورتر کردن بیشتر درگیری‌ها طراحی شده است، افزود: "امریکا با یورش های بدون وقفه پسین اش به هدف های گروه‌های طرفدار ایران در عراق و سوریه، عمداً تلاش می‌کند تا بزرگترین کشورهای منطقه را به دام بیندازد".
به گفته زاخارووا، عملیات هوایی ایالات متحده در منطقه، که از سال 2003 به بزرگترین عملیات تبدیل شده است و "جو بایدن (رئیس جمهور ایالات متحده) به عنوان یک "اقدام تلافی جویانه" برای حمله با استفاده از یک پهپاد با منشأ نامشخص به یک پایگاه امریکایی در اردن هیچ توجیهی ندارد".
Американские военные во время посадки на самолет на авиабазе в Киркуке, Ирак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2024
عراق خواستار بیرون شدن بیدرنگ نیروهای خارجی از این کشور شد
نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه گفت: "تلاش برای "انعطاف دادن ماهیچه‌هایمان" با توجه به تأثیرگذاری بر اوضاع سیاسی داخلی امریکا، تمایل به اصلاح مسیر شکست‌خورده دولت کنونی امریکا در عرصه بین‌المللی در پرتو مبارزات انتخاباتی رو به رشد ریاست‌جمهوری منجر به تشدید بیشتر تنش بین المللی و تضعیف بیشتر موقعیت ایالات متحده در جهان عرب شد".
وی افزود: ایالات متحده هرگز به دنبال راه حلی برای مشکلات منطقه نبوده و نیست و واشنگتن همیشه از وضعیت اوضاع خوشحال بوده است، در حالی که تناقضات مزمن در خاورمیانه بدتر می شود.
یادآوری می کنیم، که شنبه شب، امریکا اعلام کرد، که بیش از 85 هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به پایگاه نظامی این کشور در اردن هدف قرار داده است. فرماندهی مرکزی پنتاگون گزارش داد که حملات حدود ساعت 16:00 جمعه به وقت ساحل شرقی ایالات متحده (ساعت 00:00 به وقت مسکو شنبه) انجام شد. به گفته ارتش امریکا، از جمله اهداف مورد اصابت هواپیماهای امریکایی، پست‌های فرماندهی، مراکز اطلاعاتی، تأسیسات ذخیره موشک و پهپاد و همچنین سایر تأسیسات مرتبط با تضمین عملیات زنجیره تأمین مهمات برای سپاه و نیروهای متحد در عراق و سوریه است.
شبکه تلویزیونی دولتی سوریه الاخبار گزارش داد، که در نتیجه حملات امریکا به مواضع در صحرای سوریه و در مرز سوریه و عراق چندین نفر کشته شدند. یک منبع اسپتنیک در سرویس امنیتی عراق از کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن یک نفر دیگر در نتیجه حمله امریکا به منطقه القائم در غرب عراق خبر داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала