ایالات متحده بیانیه غیر منتظره در مورد ناتو را اعلام نمود

© AP Photo / Olivier MatthysФлаги стран-членов НАТО у штаб-квартиры организации в Брюсселе
Флаги стран-членов НАТО у штаб-квартиры организации в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2024
عضو شوید
نیویارک تایمز: در صورت پیروزی ترامپ، ناتو درباره آینده بدون ایالات متحده بحث می کند.
به گزارش اسپوتنیک، NYTمی نویسد، دورنما بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید بحث ها را در میان اعضای ناتو در مورد اینکه آیا این ائتلاف می تواند پس از این به حیات خود ادامه دهد یا نه، احیا کرده است.
در این مقاله آمده است: "این یک معکوس خیره کننده از تفکر است. همین یک سال پیش، ناتو تحت سلطه احساس هدف جدید و وحدت جدید بود، و بسیاری با اطمینان پیش بینی می کردند که پوتین بخاطر دفاع از جان خود، فرار خواهد کرد."
با این همه، اکنون، برای مثال، مقامات آلمانی در مورد ظهور احتمالی جهانی ناپایدار و پیچیده جدید بحث می کنند. NYT میافزاید، برخی از کشورهای اروپایی حتی آماده اند خرید تسلیحات از واشنگتن را افزایش دهند تا در آینده مورد لطف ترامپ قرار گیرند.
ترامپ پیشتر از عملکرد این ائتلاف ابراز نارضایتی کرده و تهدید کرده بود که اگر شرکای اروپایی مسئولیت مالی بیشتری برای امنیت خود نداشته باشند، ایالات متحده را از این سازمان خارج خواهد کرد.
انتخابات ریاست جمهوری امریکا قرار است در 5 نوامبر 2024 برگزار شود. همانطور که انتظار می رفت، اگر دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواه نامزد شود، با مخالفت جو بایدن، رئیس کنونی دولت مواجه خواهد شد. همزمان همانطور که نتایج تحقیقات جامعه شناسی نشان می دهد، ترامپ کاملاً قادر به پیروزی در رقابت های انتخاباتی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала