ترکیه می تواند ضامن صلح در فلسطین شود

© AFP 2023 / Bulent KilicТанки турецкой армии собираются недалеко от сирийской границы, в Хассе, провинция Хатай
Танки турецкой армии собираются недалеко от сирийской границы, в Хассе, провинция Хатай - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2024
عضو شوید
رسانه ها خبر داده اند که ترکیه می تواند با حضور نظامی خود، ضامن صلح در فلسطین شود.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه صباح به نقل از منابع می نویسد که ترکیه آماده است تا با حضور نظامی خود در منطقه به عنوان ضامن صلح برای فلسطین عمل کند.
گفته شده است: "ترکیه همچنین خاطرنشان می‌کند که آماده است با حضور انسانی، سیاسی و نظامی خود به یکی از ضامن‌های صلح به فلسطین تبدیل شود.
به نوشته این نشریه، پیشنهاد رجب طیب اردوغان رئیس جمهور برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح فلسطین و اسرائیل که در آن همه بازیگران موثر منطقه در آن شرکت خواهند کرد، در دستور کار جهانی قرار خواهد گرفت.
صباح خاطرنشان کرد: با عدم وجود مخالفت آشکار با سازماندهی کنفرانس صلح، غرب با مشارکت حماس، یکی از طرف های درگیر، مخالف است.
اردوغان در اواسط دسامبر در گفتگوی تلیفونی با جو بایدن، رئیس جمهور امریکا گفت که طولانی شدن درگیری در غزه می تواند پیامدهای منفی منطقه ای و جهانی داشته باشد. به عقیده وی، معقول ترین و پایدارترین راه حل توسعه مکانیزم ضامن پیشنهادی ترکیه، تحقق وعده ها و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در سرحدات 1967 خواهد بود.
مناقشه فلسطین و اسرائیل با منافع ارضی طرفین مرتبط است و برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه باقی مانده است. تصمیم سازمان ملل متحد، با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی، در سال 1947 ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала