حضور امریکا در شبه جزیره کوریا باعث افزایش تنش می شود

CC BY 2.0 / Official U.S. Navy Page / Корабль ВМС США LCS Coronado во время учений стран Азиатско-Тихоокеанского региона в Тихом океане. Июль 2016
Корабль ВМС США LCS Coronado во время учений стран Азиатско-Тихоокеанского региона в Тихом океане. Июль 2016 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2024
عضو شوید
روسیه درباره خطرات ناشی از افزایش حضور امریکا در شبه جزیره کوریا توضیح داده گفت که ایالات متحده از وضعیت شبه جزیره کوریا برای اهداف خود استفاده می کند.
به گزارش اسپوتنیک، اندری رودنکو معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که ایالات متحده از شرایط کنونی در شبه جزیره کوریا استفاده می کند و اغلباً عمدی باعث افزایش تنش می شود تا در چارچوب سیاست مهار دوگانه روسیه و چین، حضور نظامی خود را در منطقه تقویت کند و این می تواند منجر شود. وی افزود که عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.
امریکایی‌ها تا حدودی از وضعیت کنونی شبه جزیره کوریا به عنوان بهانه‌ای برای دستیابی بیشتر در اینجا در چارچوب سیاست مهار دوگانه روسیه و چین استفاده می‌کنند. رودنکو در جریان سفر خود به سئول در تاریخ 1-4 فبروری به رسانه های روسی گفت: اقدامات آنها، بیشتر نیاز کشورهای متحد آنها به حضور نیروهای مسلح امریکا و در دسترس بودن تضمین های نظامی است.
وی توضیح داد که تشدید شدید اوضاع در شبه جزیره در قدم اول ناشی از افزایش حضور نظامی امریکا در منطقه و تشدید مانورهای نظامی از جمله با مشارکت متحدان نظامی امریکاست.
کوریا شمالی آماده پاسخ به حملات اتمی امریکا است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2019
کوریا شمالی آماده پاسخ به حملات اتمی امریکا است
رودنکو در پایان گفت: "همه اینها بسیار خطرناک است، زیرا خطر اقدامات غیرعمدی و خطای انسانی افزایش می یابد. متأسفانه، این می تواند منجر به عواقب جبران ناپذیری شود."
رهبر کوریا شمالی در ماه دیسامبر گفت که وضعیت بحرانی "غیرقابل کنترل" در شبه جزیره کوریا به دلیل اقدامات "بی پروا" و تحریکات نظامی ایالات متحده و کوریا جنوبی ادامه دارد. وی تاکید کرد: امسال تعداد تطبیقات نظامی بین امریکا و کوریا جنوبی به شدت افزایش یافته است و دارایی‌های هسته‌ای استراتژیک امریکا به طور مداوم در منطقه شبه جزیره کوریا ظاهر می‌شوند.
کوریا جنوبی نیز به نوبه خود تشدید تمرینات و ظاهر "معمول" دارایی های استراتژیک امریکا در شبه جزیره را با افزایش تهدید از سوی کوریا شمالی توضیح می دهد.
در بیانیه واشنگتن که پس از نشست سران ایالات متحده و کوریا جنوبی در اپریل سال گذشته منعقد شد، ایالات متحده متعهد شد که "مشاهده منظم" دارایی های استراتژیک خود در شبه جزیره کوریا را افزایش دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала