نماینده طالبان: امریکا با وتوی قطعنامه آتش بس در نسل کشی غزه همدست است

© AFP 2023 / Mahmud HamsПалестинцы бегут из Хан-Юниса на фоне взрывов от бомбардировок на юге сектора Газа
Палестинцы бегут из Хан-Юниса на фоне взрывов от бомбардировок на юге сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2024
عضو شوید
یک نماینده گروه طالبان به دلیل وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، امریکا را در نسل کشی غزه همدست خواند.
به گزارش اسپوتنیک، الحنفی وردک یک نماینده ای گروه طالبان در واکنش به وتوی آتش بس فوری در غزه از سوی امریکا در برگه ای ایکس خود نوشت: "وتوی قطعنامه آتش بس فوری در غزه از سوی امریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد، گامی خلاف همه ای اصول بین الملل و پشتیبانی از نسل کشی می باشد، که ما آن را به شدت نکوهش می کنیم".
Разрушенные здания в результате израильского авиаудара на севере сектора Газа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2024
جان باختگان یورش های اسرائیل به غزه از 28800 نفر گذشت + ویدیو
او در ادامه نوشته است: "امریکا با این گام خود بار دیگر شعار دروغین حقوق بشر و مشارکت خود در نسل کشی غزه را به گوش جهانیان رساند".
مدرک ارائه شده از سوی الجزایر خواستار آتش بس فوری در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل است. همچنین احتمال جابجایی اجباری غیرنظامیان فلسطینی را رد می کند و بر تعهد به راه حل دو کشوری برای مسئله فلسطین تاکید می کند. 13 عضو از 15 عضو شورای امنیت، از آن میان روسیه و چین، به پیش نویس قطعنامه رای مثبت دادند و بریتانیای بزرگ رای ممتنع داد. ایالات متحده تنها کشوری بود که با تصویب این سند مخالفت و مانع آن شد.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد گفت، که ممانعت از قطعنامه آتش بس در نوار غزه مسئولیت کامل پیامدهای این تصمیم را برعهده واشنگتن می گذارد.
وی خاطرنشان کرد: "پروژه الجزایر توانست این وضعیت را معکوس کند و جلوی نابودی فلسطینیان در غزه را بگیرد".
این دیپلمات تاکید کرد، که وتوی دیگر ایالات متحده "از این امر جلوگیری کرد و هزاران غیرنظامی دیگر را در این بخش محکوم کرد".
===========
با تصمیم دادگاه عالی فدراسیون روسیه در 14 فیبروری 2003، گروه طالبان به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شد. فعالیت این گروه در روسیه ممنوع است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала