نگرانی آلمان از محبوبیت راشیا تودی و اسپوتنیک در بین جامعه عرب این کشور

© Sputnik / Alexei Danichevرادیو"اسپوتنیک"
رادیواسپوتنیک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2024
عضو شوید
مقام های آلمانی خواستار مبارزه با محبوبیت راشیا تودی و اسپوتنیک در جامعه عرب شدند.
به گزارش اسپوتنیک، برپایه گزارش بنیاد آزادی فردریش نائومان آلمان، رسانه های دولتی روسیه مانند "راشیا تودی" (آر تی) و اسپوتنیک از محبوبیت بالایی در جامعه عرب برخوردار هستند و نظرسنجی های مختلف در این کشورها پشتیبانی فزاینده از روسیه را نشان می دهد.
در گزارش این بنیاد که خواستار اقدام متقابل شده، آمده است: "در کشورهای عربی، روسیه عمدتاً از حساب‌های شبکه های اجتماعی کانال‌های خود"راشیا تودی" و "اسپوتنیک" به زبان عربی استفاده می‌کند که محبوبیت بالایی در جامعه عرب به دست آورده است. نظرسنجی‌های عمومی در کشورهای عربی نشان می‌دهد که پشتیبانی فزاینده از روسیه به ضرر ایالات متحده است و کارشناسان این را به یک جنگ اطلاعاتی موفق نسبت می‌دهند".
 آسیب دیدن یک کارمند اسپوتنیک آلمان توسط گاز اشک آور  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.03.2021
آسیب دیدن یک کارمند اسپوتنیک آلمان توسط گاز اشک آور
این کانال ها داده های درباره ای مسئولیت ایالات متحده و ناتو در قبال درگیری در اوکراین و همچنین بحران جهانی غذا منتشر می کنند که نویسندگان گزارش آن را تبلیغاتی می دانند. افزون بر این، همه ای این اظهارات در واقع از سوی رهبری روسیه بیان و مستدل شده است.
در این گزارش آمده است، که روسیه در اسرائیل از تاکتیک‌هایی استفاده می‌کند که هدف آن افزایش اختلافات بر سر اصلاحات قضایی و همچنین حمایت از درخواست‌ها برای عدم کمک به اوکراین است. نویسندگان گزارش بر این باورند، که این "تلاش‌ها" در اسرائیل به فدراسیون روسیه نسبت داده می‌شود که به گفته آنها عمدتاً از طریق فیس‌بوک (فعالیت‌های این شبکه‌ اجتماعی در فدراسیون روسیه به عنوان شبکه افراطی ممنوع است)، سایت‌های بازی و " مقاله‌های خبری جعلی در سایت‌های مشابه با سایت‌های اسرائیلی" " تبلیغ می‌شوند که به دلیل دفاع سایبری اسرائیل و گویا "آگاهی جامعه اسرائیل" با موفقیت کمتری مواجه شدند.
نویسندگان گزارش، در "سفارش های خود" پیشنهاد می‌کنند، که سازمان‌های محلی ایجاد شوند تا برآنچه را که آنها اطلاعات نادرست می‌دانند نظارت کنند. علاوه بر این، نویسندگان گزارش افزایش اعتماد مردم به رسانه های محلی و افزایش سواد دیجیتالی مردم را سفارش می کنند.
در بحبوحه عملیات ویژه روسیه در اوکراین، هزاران اقدام محدود کننده در برابر مسکو اعمال شد، از آن میان بسته کردن منابع آژانس اسپوتنیک و کانال های تلویزیونی آر تی . صفحات این رسانه ها برای کاربران اروپایی موتور جستجوی گوگل غیرقابل دسترسی است، کانال های آنها در یوتیوب و پلتفرم های متا سانسور شده است (فعالیت متا و شبکه های اجتماعی آن فیس بوک و اینستاگرام در روسیه به عنوان سازمان های افراطی ممنوع است). بسیاری از روزنامه‌نگاران محلی که با رسانه‌های روسی کار می‌کنند برچسب "رسانه‌های وابسته به دولت روسیه" دریافت کرده‌اند.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود، که مسکو انتظار نداشت غرب خبرنگاران، ورزشکاران و شخصیت های فرهنگی تحریم کند. والری فادیف، رئیس شورای حقوق بشر وابسته به ریاست جمهوری فدراسیون روسیه، درخواستی به ترزا ریبیرو، نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه آزادی رسانه ها ارسال کرد و از او خواست تا اقداماتی را برای رعایت هنجارهای مربوط به آزادی مطبوعات به دلیل آزار و اذیت نشریات روسی زبان انجام دهد.
رئیس فدراسیون روزنامه‌نگاران اروپا، ریکاردو گوتیرز، خاطرنشان کرد که ممنوعیت رسانه‌های روسی در اتحادیه اروپا، از جمله ، "راشا تودی" و "اسپوتنیک" ،"سابقه خطرناکی ایجاد کرده است که آزادی مطبوعات را تهدید می‌کند."
کریل لوگوینوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، پیشتر اظهار داشت: اتحادیه اروپا در واقع در حال جنگ با روسیه در زمینه خبر رسانی است و از اقدامات غیرقانونی علیه روزنامه نگاران روسی استفاده می کند. به گفته وی، اتحادیه اروپا، تحت پوشش گویا مبارزه با اطلاعات و اخبار نادرست، با رسانه ها و روزنامه نگاران نامطلوب مبارزه می کند و ارتباط جامعه اروپا با منابع جایگزین خبر رسانی را قطع می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала