- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

هزار سرباز نیروهای مسلح اوکراین در آودیوکا اسیر شدند

© AP Photo / LibkosУкраинские солдаты. Архивное фото
Украинские солдаты. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.02.2024
عضو شوید
ارتش اوکراین گفت، که بیش از هزار سرباز نیروهای مسلح اوکراین در آودیوکا اسیر یا ناپدید شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، ارتش اوکراین در تفسیری برای روزنامه امریکایی نیویورک تایمز گزارش داد، که بیش از هزار سرباز نیروهای مسلح اوکراین در جریان عقب نشینی از آودیوکا اسیر یا ناپدید شده اند.
پرسنل نظامی به روزنامه گفتند: "گمان می رود که بین 850 تا 1000 سرباز در عملیات اسیر یا ناپدید شده باشند".
Вид на город Авдеевка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
گریز نیروهای اوکراینی پیش از فرمان عقب نشینی از آودیوکا، باتلاق خیالی غرب برای روسیه را افشا کرد
روزنامه ای واشنگتن ژورنال هم نوشته است، که تصرف آودیوکا از سوی نیروهای مسلح روسیه یک ضایعه فاجعه بار است که می تواند ضربه ای به روحیه نیروهای مسلح اوکراین وارد کند.
افزون بر این، به گفته منابع روزنامه، عقب نشینی اوکراین از آودیوکا برنامه ریزی ضعیفی داشت و خیلی دیر آغاز شد. همزمان مقامات امریکایی از دست دادن شهرک را یک شکست راهبردی جزئی خواندند.
یادآوری می کنیم، که آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که از آغاز عملیات ویژه درگیری برای آن ادامه دارد. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم از آنجا پایتخت جمهوری خلق دونتسک و دیگر شهرک های دونباس را گلوله باران می کردند. در غروب 17 فیبروری، وزیر دفاع روسیه سرگئی شایگو به رئیس جمهور ولادیمیر پوتین درباره ای تسخیر کامل آودیوکا گزارش داد. مساحت کل قلمرو آزاد شده 31.75 کیلومتر مربع بود. دشمن بیش از 1.5 هزار سرباز را از دست داد. تصرف شهر باعث شد که خط مقدم از دونتسک دور شود و به طور قابل توجهی از یورش های دشمن نگهبانی شود. فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، الکساندر سیرسکی، دستور بیرون شدن از آودیوکا را در شب 17 فیبروری صادر کرد، اما مشخص شد که این سند یک روز پس از شروع پرواز کنترل نشده واحدهای اوکراینی از شهر صادر شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала