قوای اوکراین اولین ماشین محاربوی امریکایی مبتنی بر آبرامز را از دست داد

© Photo / U.S. Army/Spc. JD SacharokТанк M1 Abrams на полигоне в Форт-Ирвине, Калифорния
Танк M1 Abrams на полигоне в Форт-Ирвине, Калифорния - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2024
عضو شوید
قوای مسلح روسیه یک ماشین محاربوی انجینری نادر M1150 Assault Breacher مبتنی بر آبرامز را که "مخفیانه" توسط ایالات متحده به مقدار چندین دستگاه به کیف تحویل داده شده بود، منهدم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دیوید آکس، تحلیلگر نشریه فوربس، با استناد به ویدئویی که در اینترنت پخش شدف در اینباره نوشته است.
وی نوشته: "اوکراین فقط چند دستگاهAssault Breacher ساخت امریکا دارد. فعلاً یکی آنرا در نزدیکی شهر اودیوکا از دست داد." و این از دست دادن را "به ویژه دردناک" برای نیروهای مسلح اوکراین خواند.
تحلیلگر فوربس به ویدئویی که توسط یک پهپاد روسی گرفته شده و در فضای مجازی منتشر شده است، استناد کرد که نشان می‌دهد خدمه M1150، پس از آنکه این ماشین محاربوی مورد اصابت مهمات قرار گرفته و به شدت آسیب دیده و احتمالاً بطور کامل منهدم شده است، آنرا ترک می کنند.
وی احتمال داده، M1150 متعلق به غند 47 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین بود که مجهز به مدرن ترین تجهیزات غربی منتقل شده به اوکراین است. وی همزمان یادآور شد ،این غند بود که در جریان حمله ناموفق در زاپوروژیه در تابستان 2023 ، سه ماشین محاربوی استتحکام Leopard 2R را از دست داد که شش دستگاه آن توسط فنلنند به کیف تحویل داده شد.
به گفته مقاله نویس نشریه فوربس ، Assault Breacher یکی از امن ترین و همه کاره ترین ماشین های دفاع شکن در جهان است. او گفت: "این اولین مورد ثابت شده از دست رفتن ماشین محاربوی Assault Breacher قوای اوکراین است.
نوامبر گذشته، آکس نوشت که ایالات متحده "بی سر و صدا" چندین دستگاه M1150 را به قوای مسلح اوکراین تحویل داد . وی اظهار داشت که ماشین های دریافت شده توسط کیف در عکس‌های وب‌سایت ولادیمیر زلنسکی ظاهر می‌شوند، در حالی که این سلاح در فهرست‌های رسمی کمک‌های نظامی ایالات متحده گنجانده نشده است. این ماشین محاربوی بر پایه تانک آبرامز ساخته شده و وزن آن 55 تن است.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی سلاح برای اوکراین باشد، به یک هدف قانونی برای مسکو تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала