ناسا: Odysseus امریکایی با موفقیت روی مهتاب نشست کرد

© Photo / NASAОкеан Бурь - крупнейшее лунное море
Океан Бурь - крупнейшее лунное море - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2024
عضو شوید
شرکت توسعه و ناسا گزارش دادند که فضاپیمای خصوصی امریکایی Odysseusبا موفقیت در نزدیکی قطب جنوبی مهتاب فرود آمد
به گزارش اسپوتنیک، مدیر پرواز اودیسه در طول پخش گفت: "ما می توانیم تأیید کنیم که وسیله نقلیه ما روی مهتاب است و سیگنالی دریافت می کنیم، اودیسه محل بودوباش جدیدی پیدا کرده است."
این فضاپیما که در 15 فبروری از زمین پرتاب شد، فرود به مهتاب را در حالت خودمختار انجام داد. همه چیز به راحتی پیش رفت تا زمان تخمینی فرود، زمانی که مرکز کنترل پرواز با او قطع شد. حدود ده دقیقه طول کشید تا سیگنال را بازیابی کرد و واقعیت فرود را تأیید کرد.
همانطور که ناسا پس از تائید فرود موفقیت آمیز گزارش داد، اودیسه در ساعت 18:23 (02.23 به وقت مسکو) روی سطح مهتاب فرود آمد. بیل نلسون، مدیر ناسا، قبلاً مأموریت اودیسه را "پیروزمندانه" خوانده و به شرکت توسعه دهنده Intuitive Machines، اپراتور پرتاب SpaceX و همه کسانی که در مأموریت در ایالات متحده درگیر هستند، بازگشت به سطح ماه را تبریک گفته است. آخرین باری که یک هواپیمای امریکایی بر روی آن فرود آمد دیسامبر 1972 بود.
Запуск ракеты-носителя Союз-2.1б с разгонным блоком Фрегат и автоматической станцией Луна-25 с космодрома Восточный - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2023
"Luna-25" - پرتاب اولین ماموریت قمر مصنوی در تاریخ مدرن روسیه
پرواز Odysseus که توسط Intuitive Machines تحت قراردادی با ناسا ساخته شده است، نقطه عطفی در بازگشت ایالات متحده به مهتاب به عنوان بخشی از برنامه Artemisمحسوب می شود که هدف آن نشست یک خدمه بین المللی در قمر زمین در چند سال آینده و همچمنان ایجاد استیشن قمری می باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала