زلنسکی قصد حمله به قلمرو روسیه دارد

© iStock.com / Iulianna EstВид на площадь Независимости в Киеве, Украина
Вид на площадь Независимости в Киеве, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2024
عضو شوید
رئیس جمهور اوکراین اظهار داشته است که با استفاده از تسلیحات غرب به خاک روسیه حمله می کند.
به گزارش اسپوتنیک، غرب از کیف خواسته است تا فهرست اهداف در خاک روسیه را ارائه و امکان حمله به آنها را توجیه کند.
ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که اوکراین از تسلیحات ارسالی متحدان غربی علیه اهداف در خاک روسیه استفاده نخواهد کرد.
او تاکید کرد: "اوکراین فاقد امکان و حق استفاده از این تسلیحات علیه روسیه است و هرگز از تسلیحات شرکای خود در سرزمین‌های غیر از اوکراین استفاده نخواهد کرد".
منبع آگاهی به اسپوتنیک گفت که کشورهای ناتو که چنین تسلیحات را منتقل می کنند خوب می دانند که رهبری اوکراین با استفاده از آن ها به عملیات تروریستی دست می زنند و حملات راکتی به اهداف غیرنظامی در خاک روسیه انجام می دهند و باعث کشتار غیرنظامیان می شوند.
برنامه ارتباط مستقیم و کنفرانس مطبوعاتی در قالب ترکیبی تحت عنوان نتایج سال با ولادیمیر پوتین برگزار می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2024
پوتین وضعیت اطراف اوکراین را موضوع مرگ و زندگی روسیه اعلام کرد
قابل ذکر است که روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای حاوی سلاح برای اوکراین باشد، به یک هدف قانونی برای مسکو تبدیل خواهد شد.
پیشتر نیز، دولت فدرال آلمان در گزارشی اعلام کرده بود که موضع آلمان روشن است: ما تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت خواهیم کرد. آلمان تقریباً 32 میلیارد یورو به اوکراین در قالب کمک های بشردوستانه، بودجه مستقیم و تسلیحات کمک کرده است. اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت که برلین در سال 2024 به میزان 7.1 میلیارد یورو به کیف کمک نظامی خواهد کرد. فعلاً شش میلیارد یورو برای سال های آینده تخصیص داده شده است.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала