حمله حوثی‌ها به کشتی آمریکایی در خلیج عدن

© AP Photo / Mark J. TerrillНефтяной танкер на рейде у побережья Калифорнии
Нефтяной танкер на рейде у побережья Калифорнии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.02.2024
عضو شوید
حوثی ها باچندین موشک تانکر نفتی "ام وی تورم تو ( MV Torm Thor) آمریکا را در خلیج عدن هدف قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، جنبش حاکم انصارالله (حوثی ها) در شمال یمن اعلام کرد که چندین موشک به ناو آمریکایی تورم ثور در خلیج عدن شلیک کرده است.
یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی ها در شبکه اجتماعی X نوشت: نیروهای دریایی نیروهای مسلح یمن عملیات نظامی انجام دادند و با استفاده از چندین موشک ضد کشتی به ناو آمریکایی تورم ثور در خلیج عدن حمله کردند.
به گزارش Vesselfinder.com، تورم ثور یک نفتکش پتروشیمی با پرچم ایالات متحده است.
علاوه بر این، به گفته سریع، حوثی ها همچنین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به تعدادی از شناورهای نظامی آمریکا در دریای سرخ حمله کردند.
Официальный представитель вооруженных сил Йемена Яхья ас-Сариа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2024
حمله حوثی ها به کشتی نظامی امریکا در خلیج عدن
به نوبه خود، دفتر عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) نیروی دریایی بریتانیا از حمله به کشتی در خلیج عدن، 70 مایل دریایی شرق بندر جیبوتی خبر داد. جزئیات این حمله فاش نشده است.
در شب جمعه 12 جنوری، ایالات متحده و بریتانیا حملاتی را علیه اهداف جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها) که در شمال یمن حاکم هستند، آغاز کردند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی دریانوردی در بحیره سرخ خواندند. . محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله حملات آمریکا و متحدان آن را تجاوز عمدی و غیرموجه دانست.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده حملات علیه حوثی‌ها را پاسخی به تهدید علیه آزادی دریانوردی خواند و وعده داد که بدون تردید به اقدام خود ادامه دهد.
پس از آغاز حملات امریکا و بریتانیا به مناطق تحت کنترل حوثی ها در 12 جنوری، حوثی ها گفتند که کشتی های آنها اکنون اهداف قانونی قوای یمن هستند. آنها همزمان تاکید کردند که به دلیل بمباران امریکا به یمن، حملات به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا رفتن به بنادر آن را متوقف نمی‌کنند، اما هیچ چیزی کشتی‌های دیگر را در بحیره سرخ و عرب تهدید نمی‌کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала