بالاخره اروپا خواهان نشست در پشت میز مذاکرات شد

© iStock.com / Ruslan LytvynМонумент Независимости в Киеве, Украина
Монумент Независимости в Киеве, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2024
عضو شوید
کیف اعتراف کرد که اروپا از آنها می‌خواهد پشت میز مذاکره بنشینند.
به گزارش اسپوتنیک، پودولیاک: در اروپا درخواست های زیادی برای نشستن اوکراین بر سر میز مذاکره وجود دارد.
میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی، در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی موندو گفت که صداهای زیادی در اروپا وجود دارد که از کیف می خواهند پای میز مذاکره با مسکو بنشیند.
پودولیاک گفت: "صداهای زیادی در اروپا وجود دارد که از ما می خواهند پشت میز مذاکره بنشینیم، اما من هرگز نفهمیدم و هنوز هم نمی دانم چرا."
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کیف ممنوعیت را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده است. غرب از روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما همزمان غرب امتناع دائمی کیف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد.
پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که اکنون هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت در اوکراین برای انتقال به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است؛ فعلاً این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است. همانطور که کرملین اعلام کرد، شرایط در اوکراین می تواند به یک مسیر مسالمت آمیز پیش رود، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و واقعیت های جدید در نظر گرفته شود؛ همه خواسته های مسکو به خوبی شناخته شده باشد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بعداً گفت که اگر اوکراین خواهان روند مذاکره است، پس نیازی به ژست‌های نمایشی نیست، فرمان منع مذاکره با روسیه باید لغو شود. به گفته وی، روسیه هرگز مخالف حل مناقشه در اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز نبوده است، اما با رعایت ضمانت‌های امنیتی فدراسیون روسیه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала