عملیات مخفی سی آی ای در اوکراین افشا شد

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian FederationОфициальный представитель МИД России Мария Захарова. Архивное фото
Официальный представитель МИД России Мария Захарова. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه: سیا برای حمله به روسیه مختصاتی در اختیار نیروهای مسلح اوکراین می گذارد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سیا اطلاعاتی را برای حملات راکتی هدفمند به قوای روسیه در اختیار اوکراین قرار می دهد.
وی گفت: "نه تنها "سیا"، بلکه ایالات متحده امریکا و بریتانیا نیز مانند "سیا" مختصات و گزارشات را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار می دهند تا حملاتی را علیه روسیه به انجام برسانند، آنهم با استفاده از تسلیحاتی که از طریق ناتو برای اوکراین ارسال می شود".
در پایان دسامبر2023، اوکراین با یک سیستم پرتاب چند گانه "آر ام-70 وامپایر" ساخت چک به بلگورود حمله کرد که 21 نفر جان باختند، بیش از صد نفر از ساکنان شهر زخمی شدند.
اواخر جنوری 2024، قوای مسلح اوکراین یک هواپیمای ترانسپورتی نظامی ایل-76 روسیه را بر فراز منطقه بلگورود که حامل 65 اسیر اوکراینی برای مبادله بود، ساقط کرد. بررسی ها نشان داد که هواپیما توسط سامانه پاتریوت آمریکایی، یعنی دو موشک MIM-104A مورد اصابت قرار گرفته است.
همانطور که ولادیمیر پوتین در پایان جنوری گفت، روسیه منطقه غیرنظامی را در عمق اوکراین به عقب خواهد راند و این منطقه باید در فاصله ای باشد که ایمنی در برابر اصابت سلاح های دوربرد ساخت خارجی، که مقامات کیف برای حمله به شهرها و غیرنظامیان از آنها استفاده می کنند، تضمین شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала