- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

اعلام آمادگی مجدد اردوغان برای میزبانی مذاکرات روسیه-اوکراین در ترکیه

© Photo / Twitter / Recep Tayyip ErdoğanПрезидент Турции Реджеп Тайип Эрдоган принимает присягу после победы на выборах в парламенте Анкары (3 июня 2023). Турция
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган принимает присягу после победы на выборах в парламенте Анкары (3 июня 2023). Турция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2024
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه از آمادگی کشورش برای میزبانی دوباره از مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بار دیگر گفت که ترکیه آماده است میزبان مذاکرات روسیه و اوکراین در استانبول باشد.
اردوغان در اظهاراتی گفت: "من معتقدم که باید به دیپلماسی و گفتگو فرصت داده شود تا اطمینان حاصل شود که جنگ با صلح عادلانه و به صورت پایدار خاتمه می یابد. برای دستیابی به این هدف، استفاده از انواع کانال های دیپلماتیک در بالاترین سطح ضروری است. حداقل، من معتقدم که لازم است با یکدیگر تلاش کنیم تا معیارهای کلی صلح را تعریف کنیم. در این راستا، ما در اصل از طرح صلح ده ماده ای زلنسکی حمایت می کنیم."
رئیس جمهور ترکیه یادآور شد که آنکارا از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می کند و تلاش می کند "حقوق و منافع تاتارهای کریمه را حفظ کند"، همچننی ترکیه آماده است تا در بازسازی اوکراین مشارکت کند.
وی در ادامه افزود: "ما آماده ایم بار دیگر در استانبول که پیشتر نیز میزبان مذاکرات صلح بوده است، میزبان مذاکرات باشیم."
اعلام نتایج نخستین انتخابات ترکیه/ اردوغان پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2023
اردوغان نقش میانجی بین اوکراین و روسیه را به عهده می گیرد
به گفته رئیس جمهور ترکیه، برای تضمین ایمنی کشتی های تجاری در دریای سیاه نیاز به توافق وجود دارد. اردوغان گفت: "در این راستا، ما با سازمان ملل تماس داریم تا توافق جدیدی را ایجاد کنیم که شامل تعهداتی برای تضمین ایمنی کشتی‌های تجاری در دریای سیاه خواهد بود".
گفتنی است که مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آن را ممنوع کرده است. غرب مدام از روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال، غرب امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرد که هیچ پیش نیازی برای انتقال وضعیت اوکراین به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه است که در حال حاضر این امر تنها با ابزار نظامی امکان پذیر است. همچنین کرملین افزود که روسیه از تلاش های همه کشورهایی که تلاش می کنند راه حل مناقشه در اوکراین را در مسیری صلح آمیز بیاورند بسیار قدردانی می کند، اما فعلا این امر ناممکن است. همانطور که در کرملین اعلام شد، وضعیت اوکراین می تواند به سمت مسالمت آمیز حرکت کند، مشروط بر اینکه وضعیت واقعی و حقایق جدید در نظر گرفته شود؛ تمام خواسته های مسکو به خوبی روشن و شناخته شده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با تاکر کارلسون، روزنامه‌نگار آمریکایی، گفت که می‌خواهد از طریق مذاکره به راه‌حلی برای وضعیت اوکراین دست یابد. به گفته وی، اوکراین تصمیم گرفت به دستور واشنگتن از مذاکره با روسیه خودداری کند و اکنون ایالات متحده باید این اشتباه را اصلاح کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала