امریکا و ائتلاف پنج پهپاد حوثی ها را در دریای سرخ سرنگون کردند

© Photo / Social mediaАвиаудары западной коалиции по Йемену
Авиаудары западной коалиции по Йемену  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2024
عضو شوید
فرماندهی مرکزی ایالات متحده نوشت: نیروهای امریکایی و ائتلاف پنج پهپاد حوثی ها را در دریای سرخ سرنگون کردند.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد، که ایالات متحده و ائتلاف پنج هواپیمای بدون سرنشین حوثی ها را در 27 فیبروری بر فراز دریای سرخ سرنگون کردند.
در پیام سنتکام آمده است: "در 27 فیبروری هواپیماهای امریکایی و یک کشتی جنگی ائتلاف پنج پهپاد قابل مصرف حوثی های مورد پشتیبانی ایران را در دریای سرخ سرنگون کردند".
به گفته این فرماندهی، این دستگاه ها از مناطق زیر کنترل حوثی ها در یمن ارسال شده است. همانطور که سنتکام اشاره می کند، آنها تهدیدی برای کشتی های بازرگانی و ائتلاف در منطقه بودند.
Oil Tanker - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2024
یورش حوثی ها به نفتکش انگلیسی در دریای سرخ
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، پیش از این درباره ای قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها در دریا نزدیک نشوند.
پس از آن، شماری از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفتند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند. حوثی‌ها گفته‌اند، که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینی‌ها در نوار غزه انجام می‌شود و آنها استدلال کرده‌اند که آنها در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی‌کنند.
کشورهای عربی و مسلمان بارها به امریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود. ایالات متحده و بریتانیا از میانه ای جنوری حملاتی را به اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدهایی در برابر آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این یورش ها را یک وحشی گری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала