جبهه آزادی در روز سرباز خواستار بسیج ملی در برابر گروه طالبان شد

© وزارت دفاع بوسیدن دست سرباز ارتش توسط غلام حسین ناصری
بوسیدن دست سرباز ارتش توسط غلام حسین ناصری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2024
عضو شوید
جبهه آزادی با نشر اعلامیه ای در روز سرباز از مردم افغانستان خواسته است، که برای کوتاه تر کردن عمر استبداد و ستم‌بارگی طالبانی و برچیدن بساط چیرگی نامشروع و جهنمی این گروه شرور از سرزمین شان بسیج شوند.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه آزادی با نشر اعلامیه ای در برگه ای ایکس به مناسبت روز سرباز ضمن شاد باد این روز نوشت: "هفت سال پیش، در روزگاری که فرزندان اصیل افغانستان در سرتاسر کشور برای پاسداری از عزت، سربلندی، وقار و آزادی مردم شان سینه سپر کرده بودند و همه روزه از جان شان برای حراست از مام میهن مایه میگذاشتند، نهم حوت، "روز سرباز " نامیده شد. از آن زمان تا روزی که کشور در نتیجۀ یک معاملۀ ننگین چند جانبه به گروه طالبان تسلیم داده شد، هر سال با فرارسیدن روز سرباز، مردم ما با تقدیم دسته های گل، برگزاری محافل و رفتن بر مزار شهیدان راه عزت و آزادی کشور از مدافعان عزت و آزادی شان قدردانی میکردند".
یورش راکتی جبهه آزادی بالای قطعه واکنش سریع طالبان در کاپیسا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2024
جبهه آزادی: پنج جنگجوی گروه طالبان را در کابل کشته و زخمی کردیم
این جبهه در ادامه نوشته است: "پشتیبانی آگاهانه و خالصانۀ مردم، در کنار اتکأ به پروردگار بزرگترین نیروی محرکه و نقطۀ قوت این نیرو ها در صحنه های رزم و پیکار با طالبان و تروریستان بین المللی هم‌فکر و هم‌پیمان آنان در اطراف و اکناف مملکت ما بود".
این جبهه درباره ای چیرگی گروه طالبان بر افغانستان نوشته است: "در دونیم سال گذشته که گروه شرور طالبان بر سرنوشت مردم و سرزمین ما تسلط یافته است؛ نیرو های دفاعی و امنیتی سابق در سرتاسر کشور با بد ترین انواع شکنجه، کشتار، زندان، تبعید و حتا کوچ اجباری و تحقیر و تعذیب خانواده های شان از سوی ملیشه های این گروه مواجه بوده اند. از سوی دیگر اما، بخش بزرگی از مبارزان گمنام جبهۀ آزادی افغانستان، متشکل از افسران و سربازان قوای مسلح پیشین بوده و عَلَم‌برداران اصلی مبارزۀ آزادیبخش میهنی برای براندازی امارت طالبانی و رهایی سرزمین ما از سلطۀ جابرانه و غاصبانۀ این گروه می‌باشند. آنها نمونه ها و نماد های بلامنازع ایثار، فداکاری و جان‌فشانی و قربانی دادن برای مام میهن و ناموس انسانیت و آزادی در سرزمین خویش اند".
فراغت ۵۰۰ سرباز ارتش از کورس آموزش پیشرفته ای کماندویی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2022
نهم حوت روز سرباز در افغانستان؛ چرا امسال تجلیل نشد؟
این جبهه از مردم افغانستان خواستار پشتیبانی در مبارزه با گروه طالبان شده است: "جبهۀ آزادی افغانستان؛ روز سرباز را در حالی گرامی میدارد که در آستانۀ ورود به سومین سال مبارزه و پیکار در برابر گروه طالبان و ده ها گروه از تروریستان بین المللی همسو و مهمان آنان قرار دارد و در دو سال گذشته خطوط زرینی از ایستادگی شجاعانه و مبارزۀ آگاهانه برای آزادی را در دشوار ترین و حساس ترین مرحله از مبارازت رهایی‌بخش میهنی، درج صفحات تاریخ معاصر کشور کرده است. به این وسیله از تمام اقشار جامعه و مردم زجردیده و بلاکشیدۀ مان تقاضا داریم تا با پشتیبانی از فرزندان اصیل و آزادۀ شان در کارزار پیچیده و دشوار پیکار برای آزادی کشور نقش و رسالت تاریخی خویش را ادأ نموده و از هرنوع تلاش و کوشش آگاهانه و مسئولانه برای کوتاه تر کردن عمر استبداد و ستم‌بارگی طالبانی و برچیدن بساط سلطۀ نامشروع و جهنمی این گروه شرور از سرزمین مقدس مان دریغ ننمایند".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال ۲۰۲۱ کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با چیرگی گروه طالبان بر افغانستان گروه های دیگر تروریستی هم در افغانستان فعال شده و افغانستان به کشور صدور تروریسم در منطقه تبدیل شده است و هم اکنون بیش از بیست میلیون نفر با گرسنگی در این کشور دست و پنجه نرم می کنند و روزانه صدها نفر از بیکاری این کشور را ترک می کنند.
اگرچه گروه طالبان پس از فرمان رهبرشان ادعا می کنند، که کشت کوکنار و تولید مواد مخدر در افغانستان کاهش پیدا کرده است، اما مقام های کشورهای ایران و تاجیکستان این ادعای گروه طالبان رد کرده و می گویند که تولید موادمخدر در افغانستان کاهش پیدا نکرده است.
در همین حال کارشناسان می گویند، که گروه طالبان پیوند تنگاتنگ با القاعده دارد و به این گروه در دوره نخست و اکنون در افغانستان پناه داده است.اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала