- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

وزارت خارجه روسیه: متحدان فرانسه ایده ماکرون برای فرستادن نیرو به اوکراین را درک نکردند

© AFP 2023 / Francois NascimbeniФранцузские солдаты у танка "Леклерк" 501-го танкового полка, базирующимся в Мурмелон-ле-Гран, северо-восточная Франция
Французские солдаты у танка Леклерк 501-го танкового полка, базирующимся в Мурмелон-ле-Гран, северо-восточная Франция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: سخنان رئیس جمهور فرانسه درباره ای فرستادن نیرو به اوکراین باعث شوک غرب شد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در رادیو اسپوتنیک گفت: "متحدان فرانسه ایده امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر فرستادن احتمالی نیرو به اوکراین را درک نکردند و از آن پشتیبانی نکردند".
زاخارووا گفت: "همین سخنان دوستان و اعضای ناتو را شوکه کرد. بی درنگ ظرف چند ساعت، یک سری اظهارات از سوی رهبران ارشد کشورهای ناتو، رهبران، وزیران خارجه، وزیران دفاع بیان شد که خود را از این بیانیه ماکرون جدا کردند. آنها خودشان چنین چیزی برنامه ریزی نمی کنند، قصد ندارند کسی را هدایت کنند و به طور کلی می دانند که این داستان متفاوت خواهد بود".
در ارزیابی او، "هیچکس" از شرکا، متحدان و دوستانش متوجه نشد که چرا ماکرون چنین اظهاراتی را مطرح کرد.
زاخارووا یکی از نسخه های منتشر شده در رسانه های غربی را بیان کرد: "در چارچوب یک مکث مالی (در کمک به کیف) از واشنگتن، او برخی از کمک های اطلاعاتی و سیاسی به کاخ سفید ارائه کرد تا حداقل چیزی برای پشتیبانی از رژیم کیف سرمایه گذاری کند".
یادآوری می کنیم، که روز دوشنبه، کنفرانسی برای پشتیبانی از اوکراین در پاریس به ابتکار ماکرون برگزار شد. رهبران حدود ده کشور اروپایی از جمله آلمان، بریتانیا، لهستان، دانمارک و هالند به آن دعوت شدند.
پس از این نشست رهبر فرانسه گفت، که شرکت کنندگان در آن درباره امکان فرستادن سربازان به اوکراین بحث کردند، اما به اجماع نرسیدند. روز بعد، مقامات بسیاری از کشورهای اروپایی اظهارات خود را مبنی بر فرستادن نیروهای نظامی برای کمک به کیف اعلام کردند.
شامگاه سه شنبه، طرف فرانسوی تلاش کرد تا وضعیت را روشن کند. بنابراین، استفان سژورنت، وزیر امور خارجه، استدلال می‌کند که حضور پرسنل نظامی غربی در اوکراین به معنای همدستی در درگیری نخواهد بود. سباستین لکورنو، وزیر دفاع این کشور، به نوبه خود گفت که صحبتی از جنگ با روسیه نشده است و غرب در حال فکر کردن به این است که چگونه به مقامات کیف کمک کند، کاملا طبیعی است.
کرملین در پاسخ سخنان ماکرون گفت، که چنین تحولی ناگزیر به یک درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو می‌شود. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری، موضوع بحث در مورد امکان فرستادن "برخی نیروهای نظامی به اوکراین" را عنصر مهم جدیدی خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала