- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

شکایت سیرسکی از ارزیابی اشتباه فرماندهان نیروهای مسلح اوکراین

© AP Photo / Vadim GhirdaГенерал-полковник Александр Сырский
Генерал-полковник Александр Сырский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.02.2024
عضو شوید
فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین از اشتباهات محاسباتی فرماندهان نیروهای مسلح اوکراین در برخی مناطق شکایت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر سیرسکی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، فرماندهان فردی در جبهه را متهم به اشتباه در محاسبات کرد، که نمی تواند بر "ثبات دفاع" تأثیر بگذارد.
این سخنان سیرسکی در کانال تلگرامی ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نقل شده است: "وضعیت در منطقه عملیات نیروهای دفاعی اوکراین همچنان دشوار است. وضعیت به ویژه تنش‌آمیزی در جهت‌های آودیوکا و زاپروژیا ایجاد شده است. وضعیت در جبهه که بر پایداری دفاع در جهات خاصی تأثیر گذاشت".
Генерал-полковник Александр Сырский - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2024
واکنش جهان به تعیین سیرسکی به مقام قوماندانی قوای مسلح اوکراین
در شب شنبه 17 فیبروری، سیرسکی دستور ترک آودیوکا را صادر کرد. ولادیمیر زلنسکی طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ، تقصیر خروج نیروهای مسلح اوکراین را به فقدان کمک کافی از سوی غرب و کمبود مصنوعی مهمات انداخت. پیش از این، پنتاگون اعلام کرده بود که ارتش اوکراین، بدون از سرگیری کمک های آمریکا، باید تصمیم بگیرد که کدام شهرها را می توانند نگه دارند. این لایحه که از جمله بیش از 60 میلیارد دالر برای نیازهای کیف اختصاص می دهد، توسط سنا تصویب شد، اما در مجلس سفلی کنگره متوقف شد. ولادیمیر زلنسکی اعتراف کرد که اوکراین در صورت عدم دریافت کمک های وعده داده شده از سوی ایالات متحده ظرف یک ماه در میدان نبرد، تضعیف می شود.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین در حل و فصل تداخل دارد، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و "با آتش بازی می کند". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیای کبیر، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала