مقامات مولداوی در مسیر روس هراسی روان است

© Sputnik / Rodion Proca /  مراجعه به بانک تصاویر Сторонники и представители оппозиционной в Молдавии партии "Шор" пикетируют здание Конституционного суда
Сторонники и представители оппозиционной в Молдавии партии Шор пикетируют здание Конституционного суда - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2024
عضو شوید
رئیس شورای فدراسیون روسیه: آنها در فدراسیون روسیه با ناراحتی شدید روند روسوفوبیک کیشینوف را تماشا می کنند.
به گزارش اسیپوتنیک، والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه طی نشستی با رئیس جمهوری خودمختار گاگاوز مولداوی اوگنیا گوتسول گفت که کیشینوف سیاست روسوفوبیک را دنبال می کند.
این سناتور خاطرنشان کرد که مسکو از مسیر متوازن و عملگرایانه گاگاوز حمایت می کند و آماده ارائه هرگونه کمک ممکن است.
گوتسول به نوبه خود گفت که کیشینوف به حقوق منطقه ظلم می کند، این فراتر از همه مرزها است.
وی گفت: "ما دهه ها سال باهم دوست بودیم، روابط خوبی با فدراسیون روسیه داشتیم. ما می خواهیم روابط خود ار ادامه دهیم، ما می خواهیم به حمایت از فدراسیون روسیه ادامه دهیم. ما می خواهیم حداقل بدون نقل و انتقلات به روسیه برویم. این سیاستمدار گفت: اکنون انتقال بدون پیچیدگی در لوژستیک بسیار دشوار است".
به گفته او، بسیاری از مردم گاگاوز در روسیه زندگی می کنند، از جمله کسانی که برای کار آمده اند و بازگشت به خانه برایشان مشکل است.
گاگاوز منطقه خودمختار در جنوب مولداوی است، این منطقه به طور سنتی از نزدیکی با روسیه حمایت می کند، در حالی که کیشیناو مسیری را به سوی یکپارچگی اروپایی اعلام کرده است. در فبروری 2014، همه پرسی در گاگاوز در مورد تعیین سیاست خارجی این کشور برگزار شد. بیش از 98 فیصد از شرکت کنندگان آن از ادغام مولداوی در اتحادیه گمرکی حمایت کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала