راکت فالکون 9 حامل Crew Dragon در فلوریدا پرتاب شد

© Photo / NASAКосмический корабль Crew Dragon перед стыковкой с Международной космической станцией
Космический корабль Crew Dragon перед стыковкой с Международной космической станцией - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.03.2024
عضو شوید
پرتاب فالکون 9 در فلوریدا با فضاپیمای Crew Dragon حامل خدمه بین المللی Crew 8 به استیشن فضایی بین المللی (ISS) پرتاب شد، ناسا در حال پخش زنده است.
به گزارش اسپوتنیک، پرتابگر در ساعت 22.53 به وقت ساحل شرقی ایالات متحده (ساعت 6.53 در 4 مارچ به وقت مسکو) به فضا پرتاب شد.
قرار بود این پرتاب در ماه فبروری انجام شود، اما چندین بار به تعویق افتاد؛ آخرین اقدام پرتاب روز قبل به دلیل شرایط نامساعد جوی لغو شد.
فضانوردان امریکایی متیو دومینیک، مایکل بارت، ژانت اپس و همچنین فضانورد روسی الکساندر گربنکین با کشتی به استیشن فضایی بین‌المللی پرواز می‌کنند. قرار است خدمه حدود شش ماه در مدار بمانند.
پرواز فضانورد روسی روی یک فضاپیمای امریکایی در چارچوب توافق نامه بین ایالات متحده و فدراسیون روسیه در مورد پروازهای متقابل به استیشن فضایی بین المللی انجام می شود. توافقنامه منعقد شده بین روسکوسموس و ناسا تصریح می کند که خدمه فضاپیمای روسی یک فضانورد امریکایی را به اسیتشن فضایی بین المللی و خدمه فضاپیمای امریکایی شامل یک فضانورد روسی خواهند بود.
اولین چنین پروازی، پرواز سایوز ام اس-22 با خدمه فرانک روبیو بود؛ این ماموریت در سپتامبر 2022 به ایستگاه فضایی بین المللی راه اندازی شد. چند هفته بعد، آنا کیکینا به ایستگاه فضایی بین المللی در Crew Dragon رفت. در مارچ 2023، آندری فدیایف در Crew Dragon (ماموریت Crew-6) به استیشن فضایی بین‌المللی رسید که کنستانتین بوریسوف جایگزین او شد. پیش از این، Roscosmos گزارش داده بود که برنامه پرواز متقابل از ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال 2025 تمدید شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала