- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

چگونگی نجات زلنسکی از سوی امریکا در گیرودار فروپاشی نیروهای مسلح اوکراین

© AP Photo / Michal DyjukВладимир Зеленский во время своего визита в Польшу. Архивное фото
Владимир Зеленский во время своего визита в Польшу. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2024
عضو شوید
یک کارمند پیشین پنتاگون گفت: امریکایی ها می توانند رئیس جمهور اوکراین را از کیف بیرون کنند.
به گزارش اسپوتنیک، استفان برایان، کارمند پیشین پنتاگون می گوید، که امریکایی ها ممکن است ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین را به دلیل شرایط سخت ارتش اوکراین و شکست های فزاینده آن در جبهه از کی یف بیرون کنند.
او در مقاله ای برای آسیا تایمز نوشت: "هیچکس نمی تواند بگوید که دولت زلنسکی تا چه زمانی می تواند در کی یف در برابر پیشروی دوامدار نیروهای مسلح روسیه، ناآرامی های فزاینده در درون کشور و خودداری از برگزاری انتخابات مقاومت کند.ممکن است پنتاگون زلنسکی را نجات داده و او را به دیگری منتقل کند".
زلنسکی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2024
زلنسکی شهروندان خود را اسیر ناتو نموده است
برایان افزود، که روسیه سرعت عملیات خود را در منطقه عملیات نظامی ویژه در اوکراین افزایش داده است و در حال آزادسازی مناطق قابل توجهی است که پیش از این در اختیار نیروهای مسلح اوکراین بود که به طور فزاینده ای در خط مقدم جبهه در حال فروپاشی هستند.
این کارمند پیشین پنتاگون چنین روشنی انداخت، که نیروهای مسلح اوکراین به دلیل کمبود نیروی نظامی با مشکلات جدی روبرو هستند و بسیج اجباری انجام شده از سوی مقام های اوکراینی باعث ناآرامی در این کشور از آن میان شهرهای بزرگی مانند ادیسه، خارکف و کی یف می شود.
به نظر او، در این شرایط، ممکن است پنتاگون زلنسکی را بیرون کرده و او را به جای امن تر دیگری - به عنوان نمونه، به شهر لیویو واقع در غرب اوکراین ببرد. و سپس روس‌ها می‌توانند با یک دولت "انعطاف‌پذیرتر" مذاکره کنند که بتواند جایگزین زلنسکی شود.
در این شرایط، اوکراین نیز ممکن است برای مدتی تقسیم شود، مشابه نحوه تقسیم ایتالیا در جریان جنگ جهانی دوم از سوی خط گوستاو تا سال 1944. نویسنده بر این باور است که مدت این دوره به میزان پشتیبانی ارتش از زلنسکی بستگی دارد. اما در هر صورت، چنین روندی مدتی به درازا می کشد، که می تواند به جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اجازه دهد تا انتخابات جدید آینده در نومبر ادامه دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала