سازمان ملل به اسرائیل هشدار داد

© Flickr / Ashitaka Sanسازمان ملل متحد
سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.03.2024
عضو شوید
سازمان ملل: اگر اسرائیل به رفح حمله کند، ممکن است به جنایاتی مرتکب شود.
به گزارش اسپوتنیک، آجیت سونگا، سخنگوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در غزه در یک نشست خبری در ژنو گفت: اگر ارتش اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه حمله کند، جنایت علیه بشریت ممکن است مرتکب شود.
او گفت:"وقتی از جنایات فجیعی صحبت می کنیم که می توان در غزه مرتکب شده و شده است، منظورمان جنایات خاص علیه بشریت است. حمله اسرائیل به شهر رفح می تواند منجر به ارتکاب جنایت علیه بشریت شود، این نباید اتفاق بیفتد."
جرمی لارنس، سخنگوی OHCHR در این نشست تاکید کرد که سازمان ملل نیز بسیار نگران است که اسرائیل بتواند دسترسی فلسطینیان به مسجد الاقصی در اورشلیم را محدود کند، که می تواند منجر به تنش های بیشتر شود.
در ماه فبروری ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر گفت که اسرائیل جنایات جنگی متعددی را در غزه و کرانه باختری مرتکب شده است، وضعیتی که به منزله حمام خون است. دیوان بین المللی تسارنوالی در لاهه در 26 جنوری تصمیم مُوقت در مورد ادعای آفریقای جنوبی مبنی بر درخواست اقدامات موقت علیه اسرائیل به دلیل نسل کشی ادعایی در نوار غزه صادر کرد.
محکمه به اسرائیل دستور داد تا تمام اقدامات را برای جلوگیری از نسل‌کشی در نوار غزه، مجازات درخواست‌های نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها، اطمینان از جریان کمک‌های بشردوستانه به ساکنان این منطقه و اطمینان از حفظ مدارک مربوط به ادعاهای مربوط به اقدامات علیه فلسطینی‌ها انجام دهد. افرادی که در کنوانسیون در مورد نسل کشی توصیف شده اند. همانطور که افریقای جنوبی در شکایت خود خواسته بود، محکمه سازمان ملل اسرائیل را مجبور به توقف عملیات نظامی خود در نوار غزه نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала