اوکراین برای بازسازی به تریلیون دالر نیاز دارد

© iStock.com / Photoman2024 год на пачках долларов
2024 год на пачках долларов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2024
عضو شوید
بلومبرگ با استناد به گزارشات بانک سرمایه گذاری اروپا (EIB) گزارش داد که ممکن است بیش از یک تریلیون دالر برای بازسازی اوکراین مورد نیاز باشد.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که این آژانس می نویسد، علیرغم این واقعیت که وضعیت در خط مقدم هیچ ایده ای در مورد زمان پایان درگیری مسلحانه در اوکراین ارائه نمی دهد و "شکست های اوکراین روحیه کیف را تاریک می کند"، شرکت ها روز به روز در حال افزایش هستند. حضور آنها در این کشور، با حساب کردن بر این واقعیت است که پس از پایان درگیری، "فرصت های سرمایه گذاری بزرگ حداقل از زمان جنگ جهانی دوم" باز خواهد شد.
این آژانس گفت: "دولت‌ها، مدیران اجرائیه و سرمایه‌گذاران در انتظار بهبودی هستند که بر اساس گزارشات بانک سرمایه‌گذاری اروپا، می‌تواند به بیش از یک تریلیون دالر سرمایه دولتی و خصوصی برسد.
بلومبرگ تاکید کرده است که با تعدیل تورم، این مبلغ بیش از پنج برابر بیشتر از بودجه اختصاص داده شده توسط ایالات متحده به عنوان بخشی از طرح مارشال (کمک مالی ایالات متحده به کشورهای اروپایی پس از جنگ جهانی دوم) است.
این آژانس می افزاید: "با توجه به اینکه منابع مالی از کجا تامین می شود، شرکت های امریکایی و اروپایی احتمالاً در هنگام ورود، سهم اصلی قراردادها را دریافت خواهند کرد. اما ترکیه در این مدت به سمت جلو حرکت می کند."
Вид на здание Пентагона - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.08.2023
پنتاگون: دولت امریکا دست کم 6 میلیارد دالر برای ادامه کمک به اوکراین در اختیار دارد
بخصوص، به گفته وی، شرکت‌های ترکیه‌ای در حال بازسازی پل‌ها، جاده‌ها، تأمین جنراتورهای برق و شفاخان‌های سیار هستند، به این امید "زمانی که مبارزه برای قراردادهای بزرگ آغاز شود، از مزیت برخوردار شوند".
علاوه بر این، همانطور که بلومبرگ می نویسد، شرکت های اتریشی و آلمانی قصد دارند زیربنا ها و شرکت های دفاعی را بازسازی کنند.
همانطور که آژانس می نویسد، شرکت آلمانیRheinmetall AG در ماه فبروری اعلام کرد که قصد دارد یک کارخانه را در اوکراین برای تولید مهمات توپخانه کالیبر 155 میلی متر ایجاد کند. بلومبرگ می نویسد: "تولیدکننده مصالح ساختمانی فیکسیت از سال گذشته یک سایت تولید جدید در غرب اوکراین افتتاح کرده است و شرکت کیمیاییBayer AG سرمایه گذاری در تولید بذر را اعلام کرد.
خاطرنشان می شود که دانمارک تاکنون 130 میلیون دالر برای بازسازی مرکز کشتی سازی در نیکولایف اوکراین اختصاص داده است.
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2023
اوکراین ماهانه 4-5 میلیارد دالر از روسیه می گیرد
رئیس بانک سرمایه گذاری اروپا(EIB)، ورنر هویر، در ماه می 2022 گفت که تامین مالی "طرح مارشال" برای بازسازی اوکراین ممکن است به چندین تریلیون دالر نیاز داشته باشد.
اولاف شولز، صدراعظم آلمان در آگوست 2022 گفت که بازسازی اوکراین بزرگتر از طرح مارشال خواهد بود و میلیاردها هزینه خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала