ایتالیا: پاریس و ورشا نمی توانند به نمایندگی از ناتو صحبت کنند

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر Пантеон в Риме
Пантеон в Риме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2024
عضو شوید
وزارت دفاع ایتالیا: فرانسه و پولند نمی توانند به نمایندگی از ناتو درباره حضور نیروها در اوکراین صحبت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، گیدو کروستو وزیر دفاع ایتالیا طی مصاحبه با روزنامه لا استامپا گفت که فرانسه و پولند نمی توانند به نمایندگی از ناتو درباره اعزام نیرو به اوکراین صحبت کنند.
وی گفت: "فرانسه و پولند نمی توانند به نمایندگی از ناتو صحبت کنند که از همان ابتدا به طور رسمی و داوطلبانه در مناقشه دخالت نکردند. اعزام نیرو به کیف به معنای گام به سوی تشدید یکجانبه است که مسیر دیپلماسی را پاک می کند."
وزیر امور خارجه تاکید کرد که کشورهای غربی به حمایت از کیف ادامه می دهند. همزمان آنها باید در مورد چگونگی کمک به اوکراین برای "بازیابی آزادی، قلمرو و امنیت" به روشی دیگر، یعنی با فعال کردن کانال های دیپلماتیک بیشتر فکر کنند.
روز قبل، رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه پولند گفت که اعزام پرسنل نظامی از کشورهای غربی به خاک اوکراین را نمی توان غیرقابل تصور تلقی کرد. وی همچنین گفت که از ابتکار امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در مورد امکان اعزام پرسنل نظامی از کشورهای غربی به اوکراین قدردانی می کند. و آندری دودا، رئیس جمهور پولند، گفت که پولند باید یک میدان هوایی بزرگ برای انتقال نیروهای ناتو بسازد.
در پایان ماه فبروری، مکرون گفت که فرانسه هر کاری را انجام خواهد داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کند. به گفته وی، رهبران کشورهای غربی درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین گفت وگو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است.
بعدها، این سیاستمدار که به دلیل این اظهارات مورد انتقاد شدید قرار گرفت، خاطرنشان کرد که همه سخنان او با دقت مورد توجه قرار گرفته است. روز قبل، او همچنین گفت که فرانسه "هیچ محدودیت یا خط سرخ" در مورد موضوع کمک به اوکراین ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала