کشتی ایرانی در بحیره سرخ لنگر انداخت

© Sputnik / Oleg Lastochkinبندر عقبه اُردن
بندر عقبه اُردن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2024
عضو شوید
کشتی ایرانی بهشاد که سال ها در بحیره سرخ لنگر انداخته است، می تواند توسط حوثی ها برای حمله به کشتی های تجارتی در خلیج عدن استفاده شود.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از کارشناسان نوشت: کشتی بهشاد که به مثابه کشتی ترانسپورتی معمولی ثبت شده بود، در ماه جنوری پس از چندین سال اقامت در بحیره سرخ به سمت خلیج عدن حرکت کرد، درست زمانی که حملات به کشتی ها در سواحل یمن بیشتر شد.
این نشریه "کارشناسان امنیت بحیره از مدت ها قبل به ارتباط نزدیک بین حملات بهشاد و حوثی ها اشاره کرده اند. کشتی پس از سال ها بیکاری در بحیره سرخ، در 11 جنوری از طریق تنگه باب المندب به سمت جنوب به سمت خلیج عدن حرکت کرد."
این روزنامه خاطرنشان می کند که بلافاصله پس از شروع حرکت کشتی، یک سری حملات به کشتی ها رخ داد. به نوشته این روزنامه، کشتی بهشاد در 43 مایل بحیری (حدود 80 کیلومتر) از کشتی تجارتی True Confidence که قبلا مورد حمله حوثی ها قرار گرفته بود، قرار داشت.
خاطرنشان گردیده است که پس از گزارش حمله سایبری امریکا به بهشاد، دوره "آرامش نسبی" در حملات آغاز شد.
این روزنامه همچنین به نقل از جان گالاگان، رئیس شرکت مدیریت خطر کشتیرانی سدنا گلوبال، گفت که حرکات کشتی "غیرعادی" است.
توافق حوثی ها و حزب کنگره مردمی برای تشکیل شورای اداره یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.01.2024
امریکا از حملات جدید حوثی ها در بحیره سرخ خبر داد
شبکه تلویزیونی NBC به نقل از منابعی در دولت امریکا پیشتر اعلام کرده بود که ایالات متحده یک حمله سایبری به کشتی جنگی ایران انجام داده است که اطلاعات ا درباره کشتی های ترانسپورتی در بحیره سرخ و خلیج عدن جمع آوری می کرد. یکی از منابع گفته است که هدف این عملیات کشتی ایرانی بهشاد بوده است. هدف آن جلوگیری از تبادل اطلاعات طرف ایرانی با شورشیان حوثی در یمن بود که در حال انداخت راکت و پهپاد به سمت کشتی های تجارتی در بحیره سرخ هستند.
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل بحیره سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها نزدیک نشوند. بحیره تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند ترانسپورت از طریق بحیره سرخ را متوقف کنند.
حوثی‌ها گفته‌اند که اقدامات آنها در بحیره سرخ با هدف کمک به فلسطینی‌ها در نوار غزه انجام می‌شود و آنها استدلال کرده‌اند که آنها در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی‌کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به امریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط جنوری حملاتی را به اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخ به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در بحیره سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این حملات را یک وحشی گری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала