تانک بریتانیایی اسیر میدان های گِلزار اوکراین شد

© Photo / Christian MarquardtБританский танк Challenger 2
Британский танк Challenger 2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2024
عضو شوید
نظامیان اوکراینی از وزن زیاد و کم متحرک تانک 64 تنی چلنجر شکایت نموده اند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرنگاران نشریه بریتانیایی "سان" از میدان آموزش نظامی "محرم" بازدید کرده بودند که در آنجا فعالیت تانکیست های اوکراینی که برای استفاده از تانک های بریتانیایی آموزش دیده بودند به آنها نمایش گردید. اما در جریان این نمایش، یکی از آنها در گل و لای گیر کرد. برای بیرون آوردن آن، مجبور شدند یک چلنجر 2 دیگر را بیاورند.
سربازان اوکراینی از وزن و کم تحرکی این تانک 64 تنی به سان شکایت کردند و گفتند که به دلیل سنگینی اش، این تانک "مدام در گل گیر می کند". همزمان، آنها به یک مشکل جدی تر چلنجر 2 اشاره کردند که آن قابل اطمینان بودن آن در میدان نبرد است. به گفته آنها 5 تانک از 14 تانک تحویلی خراب شد و گاهی اوقات تحویل قطعات یدکی ماه ها طول می کشد.
همچنین، نمایندگان قوای مسلح اوکراین اشاره کردند که مکانیزم های موجود در برجک و دستگاه های دید بادوام نیستند و در همان ابتدای ورود به میدان عملیاتی از کار افتادند.
در مجموع، بریتانیا 14 تانک چلنجر 2 را به اوکراین داده است که برخی از آنها تا کنون منهدم شده است. علاوه بر این، قوای مسلح روسیه تاکنون ده‌ها تانک لئوپارد آلمانی را منهدم کرده است. طی چند هفته گذشته، نیروهای مسلح اوکراین نیز چندین فروند تانکM1 آبرامز آمریکایی را از دست داده‌اند.
Танк Challenger 2 Британских Вооруженных сил - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2023
خبر بد امریکا به اوکراین درباره تانک های چلنجر 2
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد حمله متقابل آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала