تاکر کارلسون بازگشت کریمه به روسیه را فرآیندی دموکراتیک خواند

© Sputnik / Gavriil Grigorov/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Американский журналист, основатель видеоплатформы Tucker Carlson Network Такер Карлсон
Американский журналист, основатель видеоплатформы Tucker Carlson Network Такер Карлсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2024
عضو شوید
خبرنگار مشهور امریکایی بازگشت کریمه به روسیه را فرآیندی دموکراتیک خواند.
به گزارش اسپوتنیک، تاکر کارلسون روزنامه نگار امریکایی در مصاحبه ای با کریس کومو گوینده ای یک تلویزیون امریکایی اظهار داشت، که کریمه در نتیجه یک همه پرسی دموکراتیک به روسیه بازگشت.
کارلسون گفت: "یک همه پرسی در کریمه برگزار شد که در آن از اکثریت قریب به اتفاق 90 درصد از جمعیت روسی زبان کریمه پرسیده شد که آیا می خواهند بخشی از اوکراین پس از کودتای 2014 باشند یا بخشی از روسیه. و گفتند روسیه. من می گویم که این یک روند دموکراتیک است".
Вид сверху на Ялту - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2023
کلوپ ویدیو
سفر 240 ساله: چگونگی پیوستن و بازگشت کریمه به روسیه + ویدیو
وی بر این باور است، که تحریم‌های امریکا در برابر روسیه با "نظم جهانی مبتنی بر قوانین" در تضاد است.
این روزنامه نگار گفت: "این یک دستور مبتنی بر قوانین نیست، این سختگیرانه ترین سیاستی است که دولت امریکا با بکارگیری از دالر و رژیم های تحریمی دنبال می کند".
کارلسون با اشاره به موضوع مصادره اموال بازرگانی روسی خاطرنشان کرد: "چنین اقداماتی از سوی واشنگتن در برابر روسیه، دیگر کشورها را وادار می کند تا در زمان ذخیره دارایی در ایالات متحده و استفاده از دالر بیشتر فکر کنند".
یادآوری می کنیم، که کریمه در ماه مارچ 2014 پس از برگزاری همه پرسی پس از کودتای دولتی در اوکراین به روسیه پیوست. در همه پرسی 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند.
اوکراین همچنان کریمه را سرزمین موقتاً اشغال شده می داند و بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی‌یف پشتیبانی می کنند. رهبری روسیه به نوبه خود، بارها اعلام کرده است، که باشندگان کریمه به پیوستن دوباره با روسیه از طریق ابزارهای دموکراتیک و با رعایت کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع کریمه "برای همیشه به پایان رسیده است".
گفتنی است، کشورهای غیردوست روسیه از فیبروری 2022 تحریم هایی را در برابر روسیه اعمال کرده اند و در نتیجه هم دارایی های حاکمیتی و هم سرمایه های سرمایه گذاران خصوصی بسته شده است. ذخایر ارزی کشور روسیه نزدیک به 300 میلیارد دالر بسته شد. پس از آن بلافاصله صحبت درباره ای مصادره این دارایی ها از سوی کشورهای خارجی برای اهداف مختلف آغاز شد.
در اکتوبر 2022، رهبران اتحادیه اروپا به کمیسیون اروپا دستور دادند تا پیشنهاداتی برای استفاده از دارایی های مسدود شده برای تامین مالی بازسازی اوکراین آماده شود.
کرملین اعلام کرد، که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود".
وزارت خارجه روسیه بسته کردن دارایی های روسیه در اروپا را دزدی خواند و خاطرنشان کرد، که اتحادیه اروپا نه تنها دارایی های افراد خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала