اروپا 56 میلیارد یورو برای هزینه های دفاعی ناتو ندارد

© AP Photo / Armando BabaniОткрытие первой авиабазы НАТО на Западных Балканах в Албании
Открытие первой авиабазы НАТО на Западных Балканах в Албании - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2024
عضو شوید
رسانه ها: اروپا به 56 میلیارد یورو برای برآورده کردن هزینه های دفاعی ناتو نیاز دارد.
بر اساس مطالعه ای که توسط موسسه تحقیقاتی IFO برای فایننشال تایمز انجام شده است، اعضای اروپایی ناتو به 56 میلیارد یورو اضافی در سال نیاز دارند تا به هدف هزینه های دفاعی ائتلاف یعنی 2 فیصد تولید ناخالص داخلی برسند.
فعلاً کشورهای ناتو متعهد شده اند که 2 فیصد از تولید ناخالص داخلی را به دفاع اختصاص دهند، اما همه این الزامات را رعایت نمی کنند.
فایننشال تایمز می‌گوید: "اعضای اروپایی ناتو باید سالانه 56 میلیارد یورو اضافی برای تامین هزینه‌های دفاعی ناتو پیدا کنند، اما این کسری در دهه گذشته به نصف کاهش یافته است."
این مطالعه نشان داد که بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا با کمترین هزینه نظامی، از جمله ایتالیا، اسپانیا و بلجیم، "همچنین برخی از بالاترین سطوح بدهی و کسری بودجه را در اروپا دارند."
همانطور که مشخص شد آلمان بیشترین کسری را در سال 2023 داشت - این کشور در سال گذشته 14 میلیارد یورو کمتر از آنچه برای دستیابی به اهداف نیاز داشت هزینه کرد. با این همه، همانطور که اشاره شد، در طول یک دهه گذشته، برلین "این شکاف را به نصف کاهش داده، با تورم تعدیل کرده و قصد دارد آن را به طور کامل در سال جاری ببندد." پس از آلمان از نظر کمبود، اسپانیا (11 میلیارد یورو)، ایتالیا (10.8 میلیارد یورو) و بلجیم (4.6 میلیارد یورو) قرار دارند. "
کشورهای که با سطح بدهی بالا و هزینه های بهره بالا، فضای زیادی برای افزایش بدهی ندارند، بنابراین تنها راه واقعی برای انجام این کار، کاهش هزینه ها در سایر زمینه ها است. این کار آسانی نیست، همانطور که زمانی که آلمان تلاش کرد یارانه ها را کاهش دهد، دیدیم. این روزنامه به نقل از مارسل شلپر، اقتصاددان مؤسسه IFO، گفت: برای سوخت دیزل به زراعت، دهقانان به جاده ها آمدند تا اعتراض کنند.
همانطور که این روزنامه می نویسد، تمایل اعضای ناتو برای افزایش هزینه های دفاعی "فشار بودجه در اروپا را در زمان نرخ رشد پائین و سخت تر شدن برنامه های بودجه در بسیاری از کشورها افزایش می دهد." ینس استولتنبرگ سرمنشی اتحادیه در ارائه گزارش سالانه خود از فعالیت های این سازمان ابراز امیدواری کرد که کشورهای اروپایی در سال 2024 470 میلیارد دالر در حوزه دفاعی سرمایه گذاری کنند. او تخمین می زند که حداقل 18 کشور از 32 کشور ناتو حداقل 2 فیصد از تولید ناخالص داخلی خود را بر اساس توافقات قبلی صرف دفاع خواهند کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала