یورش حوثی ها به یک کشتی تانکر گاز مایع امریکایی در دریای سرخ

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisیحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.03.2024
عضو شوید
حوثی‌های یمن از جنبش انصارالله به تانکر گاز مایع امریکایی در دریای سرخ یورش بردند.
به گزارش اسپوتنیک، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز سه‌شنبه در شبکه تلویزیونی المسیره متعلق به حوثی ها گفت: "نیروی دریایی یمن عملیاتی را با بکارگیری از چندین موشک ضد کشتی انجام داد که کشتی امریکایی مادو را در دریای سرخ هدف قرار داد".
سریع همچنین گفت، که یگان موشکی یمن، شماری از موشکهای بالدار را به سوی هدف های اسرائیلی در منطقه "ام الرشراش" واقع در جنوب فلسطین شلیک کرد که به هدف اصابت کرده است.
توافق حوثی ها و حزب کنگره مردمی برای تشکیل شورای اداره یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2024
یورش حوثی ها به یک کشتی امریکایی
وی خاطر نشان کرد: "نیروهای مسلح یمن همچنان در حال انجام وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال ملت مظلوم فلسطین هستند و عملیات نظامی خود را تا زمان شکست محاصره غزه، متوقف نخواهند کرد".
وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن هم ساعاتی پیش، در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه شورای امنیت، گفت: "بیانیه شورای امنیت در مورد حوادث در دریای سرخ و دریای عرب بیانگر تن دادن خطرناک به خواسته‌های جنایتکارانه امریکا است".
این نهاد یمنی تاکید کرد: مایه شرمساری است که شورای امنیت نزدیک به 200 روز در صدور بیانیه‌ای در محکومیت کشتار هر روزه اسرائیل در برابر کودکان و زنان غزه ناتوان بوده، بهتر بود که به دلیل کشتار هزاران فلسطینی، مانع ارسال سلاح امریکا به رژیم صهیونیستی می‌شد.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای آنچه "حملات گروه حوثی‌ یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ" خوانده شده را محکوم کردند و از صنعا خواستند که حملات به کشتی‌ها را متوقف کرده و از تشدید بیشتر تنش‌ها خودداری کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала