السیسی انتخاب مجدد پوتین در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت

© Sputnik / Sergey Guneevپوتین و السیسی
پوتین و السیسی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2024
عضو شوید
رویس جمهور مصر در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفت و به سهم وی در تقویت روابط میان دوکشور اشاره کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سرویس مطبوعاتی کرملین، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تبریک گفت و به سهم بزرگ شخصی وی در تقویت روابط دوستانه بین فدراسیون روسیه و مصر اشاره کرد.
در بیانیه سرویس مطبوعاتی کرملین آمده است: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در گفتگوی تلفنی ضمن تبریک انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور روسیه، به سهم بزرگ وی در تقویت روابط دوستانه روسیه و مصر اشاره کرد.
Палестинцы бегут в южную часть сектора Газа во время продолжающихся израильских бомбардировок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2023
السیسی: انتقال فلسطینیان به مصر خط قرمز است
سرویس مطبوعاتی کرملین افزود: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در گفتگوی تلفنی درباره موضوعات بین‌المللی از جمله اوضاع پیرامون اوکراین و منطقه مناقشه فلسطین و اسرائیل مذاکره کردند؛ رهبر روسیه از تلاش‌های قاهره برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه قدردانی کرد.
در این بیانیه همچنین آمده است که در این تماس اوضاع بین المللی و منطقه ای به ویژه وضعیت نوار غزه و تلاش های مصر برای دستیابی به آتش بس فوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ السیسی از موضع روسیه در حمایت از آرمان فلسطین قدردانی کرد.
پوتین رئیس ‌جمهور روسیه نیز در جریان این گفتگو "بر اجماع نظر دو کشور در مورد اهمیت آتش ‌بس و دسترسی به کمک‌ های بشردوستانه و اولویت راه‌ حل دو دولتی برای بازگرداندن صلح و امنیت در منطقه" تأکید کرد.
گفتنی است که رهبر روسیه نیز به نوبه خود حلول ماه مبارک رمضان را به رئیس جمهور مصر تبریک گفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала