کارشناسان افغان: دشمنان روسیه از این حمله به عنوان یک وسیله تبلیغاتی استفاده می کنند

© Sputnik / Sergey Bobylev /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудники силовых структур у концертного зала "Крокус Сити Холл", где произошла стрельба
Сотрудники силовых структур у концертного зала Крокус Сити Холл, где произошла стрельба - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2024
عضو شوید
کارشناسان سیاسی افغانستان بدین باور اند روسیه نیازمند توجه جدی به ایجاد ساز و کار های مشترک منطقه ای برای مقابله با زمینه ها، ریشه ها و بستر های آموزش تروریسم است.
غوث جانباز، پژوهشگر سیاست و مطالعات راهبردی در صحبت با اسپوتنیک افغانستان می گوید که به عنوان یک افغان درک می کند که قربانی تروریزم یعنی چه و تروزیرم را صرف با یک نظر و متحدانه می تواند مغلوب ساخت.
او گفت: "آنچه که امروز در کروکوس سیتی رخ داده، من را قلبا تکان داده است، این جای است که من بار ها رفتم و کنسرت ها را تماشا کردم و در آنجا همیشه خوشی دیدیم، ولی امروز در آنجا غم است و انسان ها بی گناه قربانی شده اند، من قلبا مراتب همبستگی خود را به مردم شریف روسیه، به عنوان یک افغان و به عنوان کسی که روسیه را دوست دارد، ابراز می کنم".
سید باقر محسنی، استاد پیشین دانشگاه، با ابراز همدردی با مردم روسیه در صحبت با اسپوتنیک افغانستان می گوید که تروریسم و استفاده از آن، در حال تبدیل شدن به یک صنعت تخریبی در کنار صنایع نظامی است.
آقای محنسی تاکید داشت: "نحوه حملات و اهداف مورد نظر تروریسم که به عنوان داعش تبلیغ می شود، نشان دهنده این است که این نیرو برساخته و در اختیار سازمان های استخباراتی قرار دارد. شبکه های وجود دارد که برای اهداف مالی، به تربیت و افراط گرایی می پردازد".
به گفته وی، روسیه نیازمند توجه جدی به ایجاد ساز و کار های مشترک منطقه ای برای مقابله با زمینه ها، ریشه ها و بستر های آموزش تروریسم است.
امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2024
واکنش صالح به حمله تروریستی در تالار کروکوس مسکو
یحیی چاووش‌ رئیس حزب خط سوم، آگاه مسایل سیاسی و نظامی، در واکنش به این حمله تروریستی تاکید دارد که این یک اقدام جنایتکارانه بود که توسط تروریست های جنایتکار انجام شد.
او تاکید دارد: "تا تاسف کشورهای که با فدراسیون روسیه در حال جنگ هستند، می خواهند از این عمل تروریستی محیث یک وسیله تبلیغاتی و دگه طرف برای تعضیف کردن روحیه مردم روسیه استفاده کنند".
آقای چاووش می افزاید که این حملات جنایتکارانه توسط چندین تن محدود انجام شد، اعمال تروریستی زمان صورت می گیرد که گروه مسلح در جنگ ها ناکام می شوند و این نشان دهنده ضعف دشمنان روسیه در شرایط کنونی می باشد.
او کارشناس افغانستان اظهار داشت که مردم روسیه همیشه با تمام نیرو دشمنان خود را شکست داده اند و این امتحان تاریخ هم سربلند بیرون خواهند شد.
قابل ذکر است که سرویس امنیت فدرال روسیه عصر جمعه اعلام کرد که تیراندازی و آتش‌سوزی قبل از اجرای کنسرت در سالن کنسرت "کروکوس سیتی" در منطقه کراسنوگورسک مسکو در شمال غربی مسکو رخ داده است. بر اساس گزارش اف اس ب، تا کنون 40 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شده اند. کمیته تحقیقات روسیه یک پرونده جنایی در رابطه با این حمله تروریستی باز کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала