آمریکا شش پهپاد حوثی را بر فراز دریای سرخ هدف قرار داد

© AFP 2023 / Mandy Hunsuckerنفت کش
نفت کش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2024
عضو شوید
فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایالات متحده شش هواپیمای بدون سرنشین جنبش انصارالله (حوثی‌ها) را مورد هدف قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، سنتکام در شبکه اجتماعی "ایکس" اعلام کرد: "بین ساعت 6:50 تا 9:50 صبح به وقت صنعا نیروهای آمریکایی از جمله ناو یو اس اس کارنی ،به شش هواپیمای بدون سرنشین حوثی (پهپاد) بر فراز دریای سرخ جنوبی حمله کردند. پنج فروند از آنها به دریای سرخ سقوط کردند و یکی از آنها به داخل مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن پرواز کرد. این پهپادها مصمم بودند که تهدیدی مستقیم برای ایالات متحده، ائتلاف و کشتیرانی تجاری در منطقه باشند."
به گفته فرماندهی مرکزی ایالات متحده، حوثی ها پنج موشک بالستیک ضد کشتی را به منطقه ای شلیک کردند که کشتی موتوری هوانگ پو با پرچم پاناما متعلق به چین در آنجا بود. همانطور که اشاره شد، یکی از موشک‌ها مستقیماً به سمت کشتی شلیک شد که در نتیجه آن "آسیب کمی به کشتی وزارت شد و آتش در کشتی ظرف 30 دقیقه خاموش شد."
همچنین در این بیانیه گفته شده است: "هیچ آسیبی گزارش نشد و کشتی مسیر خود را از سر گرفت."
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده بود و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را فراخوانده و به این کشتی ها نزدیک نشوند.
تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند تا حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند. حوثی ها قبلا گفته بودند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه است، آنها استدلال کرده اند که آنها در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط جنوری حملاتی را علیه اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی شورای سیاسی انصارالله، این حملات را یک "وحشی گری تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه" خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала