امریکا و انگلیس میخواهند پای روسیه را به درگیری در افغانستان بکشانند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Горящая крыша концертного зала "Крокус Сити Холл"
Горящая крыша концертного зала Крокус Сити Холл - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2024
عضو شوید
کارشناس علوم سیاسی: امریکا و انگلیس مایلند فدراسیون روسیه را به درگیری مسلحانه در افغانستان بکشانند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمند علوم سیاسی آرژانتینی دانیل کرسفلد می گوید اصرار مقامات آمریکایی و بریتانیایی بر دخالت گروه تروریستی (داعش*) در حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو برای این است که آنها مایلند روسیه را وارد یک درگیری مسلحانه در افغانستان کنند.
او معتقد است که "منافع چندگانه" در پس شناسایی داعش به عنوان سازمان دهندگان این حمله تروریستی پنهان است. تصادفی نیست که اعضای کلیدی ناتو اکنون در تلاش هستند روسیه را متقاعد کنند که جبهه جدیدی در منطقه مهم آسیای مرکزی باز کند، کمتر از یک هفته پس از انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین برای یک دوره جدید ریاست جمهوری با گسترده ترین حمایت ها او در مقاله ای که در روزنامه Pagina 12 منتشر شد نوشت: در حالیکه که اوکراین به سمت شکست پیش می‌رود، روسیه در بحبوحه یک درگیری مسلحانه و تحت تحریم‌های متعدد، رشد اقتصادی خود را حفظ کرد.

به گفته کرسفلد، لندن و واشنگتن روی "تهاجم مسکو به افغانستان" شرط بندی می کنند، زیرا می خواهند روسیه نقش یک عامل بی ثبات کننده را در منطقه ای بازی کند که نفوذ چین در آن در حال افزایش است. حمله مسلحانه روسیه به افغانستان، جایی که اوضاع همیشه متشنج است، می‌تواند بی‌ثباتی را برانگیزد، که در درازمدت بر کشورهایی که گروه‌های وابسته به داعش خراسان* در آن مستقر هستند، مانند ایران و عمدتاً ترکیه، تأثیر خواهد گذاشت.

در شامگاه 22 مارچ، یک حمله تروریستی در سالن کروکوس سیتی در کراسنوگورسک در نزدیکی مسکو انجام شد. به گفته کمیته تحقیقات روسیه، 137 نفر جان خود را از دست دادند، ممکن است تعداد قربانیان افزایش یابد. به گفته وزارت بهداشت منطقه مسکو، 182 نفر زخمی شدند. 11 نفر از دست اندرکاران این حمله تروریستی از جمله هر 4 عامل مستقیم که قصد فرار به سمت مرز با اوکراین را داشتند، بازداشت شدند. رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت، بر اساس داده های اولیه، طرف اوکراینی در حال آماده سازی "دریچه" برای عاملان حمله تروریستی برای عبور از مرز است. او قول داد همه کسانی را که پشت حمله به تالار شهر کروکوس قرار داشتند شناسایی و مجازات کند.
داعش* - گروه تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала