رسانه های اوکراینی مورد آزار و ادیت قرار می گیرند

© AP Photo / Andrew KravchenkoВечерний Киев.
Вечерний Киев. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2024
عضو شوید
رسانه‌های اوکراینی از آزار و اذیت توسط مقامات به دلیل انتقاد از زلنسکی خبر می‌دهند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی دیلی بیست روز دوشنبه نوشت، سردبیران رسانه های اوکراینی پس از انتقاد از ولادیمیر زلنسکی از آزار و اذیت مقامات گزارش می دهند.

سوگیل موسائوا، سردبیر نشریه اوکراینسکایا پراودا، در مصاحبه ای با این نشریه گفت: "ما دو منبع داریم که تأیید می کنند که آزار و شکنجه مطبوعات توسط رهبری ما آغاز شده است، زیرا زلنسکی از هرگونه انتقادی احساس ناراحتی می کند."

وی خاطرنشان کرد که فشارها پس از آن آغاز شد که روزنامه نگاران تصمیم زلنسکی برای اخراج والری زالوژنی فرمانده کل سابق نیروهای مسلح اوکراین را زیر سوال بردند. موسیوا گفت که پس از انتشار مقالاتی که به درگیری بین آنها اختصاص داده شده بود، متوجه شد که دفتر زلنسکی آن را دوست ندارد. کانال های تلگرامی مرتبط با مقامات کی‌یف، موسایوا را با توهین بمباران کردند و مدعی شدند که این نشریه توسط روسیه تامین مالی شده است تا کارمندان روزنامه را به عنوان "دشمن مردم" جلوه دهند.
Белгород . Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2024
قوای روسیه قطعه تخریب اوکراین را در سمت بلگورود منهدم می کند
سخنان موسیوا توسط روزنامه نگار تحقیقی و بنیانگذار پروژه اوکراینی "پول ما" یوری نیکولوف تأیید می شود که قبلاً پس از انتشار مقاله ای در مورد فساد در وزارت دفاع اوکراین تهدید شده بود. به گفته وی، تحقیقات در مورد افرادی که در ژانویه سعی کردند به آپارتمان او نفوذ کنند، به یک "مسخره" تبدیل شد و افسران مجری قانون به او هشدار دادند که باید به طور کلی از انتقاد از زلنسکی دست بردارد.
نیکولوف گفت: "به نظر می‌رسد بازرسان تمایلی به تحقیق درباره تهدیدها ندارند، زیرا می‌ترسند که ممکن است با عواقب بزرگتری روبرو شوند"
به گفته سه سردبیر رسانه‌های برجسته اوکراینی که نامشان فاش نشده است، فشار شدید بر روزنامه‌نگارانی که جرات انتقاد از زلنسکی را دارند همچنان ادامه دارد و تحقیقات پلیس حتی در مورد وحشتناک‌ترین حملات نیز هیچ نشانه‌ای از پیشرفت را نشان نمی‌دهد.
پیش از این، سرویس اطلاعاتی اوکراین پس از اتهامات مربوط به شنود غیرقانونی و ضبط ویدئویی از کارکنان نشریه اوکراینی Bihus.info، که در روزنامه نگاری تحقیقی مشغول است، یک پرونده جنایی باز کرده بود. دفتر دادستان کل اوکراین در 19 جنوری گزارش داد که یک پرونده جنایی به دلیل ممانعت از فعالیت های حرفه ای یک روزنامه نگار باز شده است؛ طبق گزارش رسانه ها، ما در مورد تهدید نیکولوف صحبت می کنیم.
سازمان بین المللی غیردولتی گزارشگران بدون مرز (RSF) در 23 جنوری نسبت به افزایش فشار بر رسانه ها در اوکراین ابراز نگرانی کرد و خواستار تحقیقات کامل در مورد ارعاب روزنامه نگاران اوکراینی شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала