- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

انهدام 13 موشک اوکراینی بر فراز منطقه بلگورود توسط نیروهای دفاع هوایی روسی

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие РФ на рабочих местах в машине ПВО
Военнослужащие РФ на рабочих местах в машине ПВО  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2024
عضو شوید
وزارت دفاع اعلام کرد که پدافند هوایی شبانه 13 راکت از سیستم راکت پرتاب چندگانه RM-70 Vampire را بر فراز منطقه بلگورود منهدم کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه بیانیه ای در خصوص دفع حملات موشکی اوکراین به مناطق روسیه صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: "شب گذشته تلاش رژیم کی یف برای انجام حمله تروریستی به اهدافی در خاک فدراسیون روسیه با استفاده از سامانه موشکی چندگانه پرتاب "وامپیر - آر ام -70" متوقف شد. سیزده موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی در حال انجام وظیفه بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد".
وزارت دفاع روسیه همچنین اطلاع داد که بر اساس اطلاعات اولیه دو نفر در روستای دوبوویه زخمی شدند. یک مرد دچار آسیب جمجمه و ترکش در ناحیه شکم شده است. قربانی دوم دچار آسیب جمجمه شده است.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала