- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

آمادگی غرب برای شکست بسیار ناگوار اوکراین در میدان جنگ

© AP Photo / LibkosУкраинские военнослужащие на линии фронта. Архивное фото
Украинские военнослужащие на линии фронта. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2024
عضو شوید
یک ستون نویس بریتانیی نوشت، که غرب در حال آماده شدن برای شکست "بسیار ناگوار" اوکراین در میدان جنگ است.
به گزارش اسپوتنیک، ایان مارتین، ستون نویس روزنامه بریتانیایی تایمز نوشته است، که وضعیت نامطلوب در میدان نبرد برای کیف، غرب را وادار می کند تا برای "شکست فاجعه بار" نیروهای اوکراینی که بدون جنگ افزار و مهمات هستند، آماده شوند.
او در این مقاله نوشت: "رویدادها رهبران نظامی و غیرنظامی در لندن، واشنگتن، پاریس و بروکسل را مجبور می‌کند تا برای فروافتادن فاجعه‌بار نیروهای اوکراینی طراحی کنند، جنگ افزارها و مهمات مورد نیاز خود را انکار کردند".
Украинские солдаты закрывают уши в укрытии на передовой в Запорожской области 2 июля 2023 года. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2024
وزارت خارجه امریکا به مقام های اوکراینی: حقیقت را حتی در هنگام ناکامی ها در جبهه بگویید
مارتین گفت، که برخلاف تصور عمومی که این یک "درگیری بسته" است که در آن هیچ یک از طرفین نمی توانند به برتری قاطع دست یابند، جنگ در خط مقدم ادامه دارد و "خطر واقعی" عقب راندن نیروهای اوکراینی وجود دارد.
مارتین می گوید، با این حال، تنها یک سال پیش وضعیت کاملاً متفاوت بود.
این مقاله نویس گفت: "امید در آن زمان برای یک ضد یورش اوکراینی در بهار بود که به بازپس گیری قلمرو کمک می کرد. کارساز نبود. دولت هایی که به شدت از اوکراین پشتیبانی می کنند، به وضوح نگران هستند و بدترین سناریوها را در نظر می گیرند".
این ستون نویس می نویسد: "سناریوی کابوس" تکرار وقایع گذشته است، زمانی که نیروهای روسی "از خطوط جنوب و شرق شکستند". سپس، همانطور که مارتین یادآوری می کند، "نیروهای اوکراینی در حال عقب نشینی تنها توانستند پیشروی" فدراسیون روسیه را کاهش دهند، پس از آن ارتش روسیه "به پایتخت نزدیک شد و موج جدیدی از پناهندگان اوکراین را ترک کردند".
در این مقاله آمده است، که پیشروی بعدی نیروهای روسیه برای کیف فاجعه بار خواهد بود و غرب را با چالش های دشواری روبرو خواهد کرد.
خود مقاله نویس گفت، که از بیشترینه ای پشتیبانی نظامی از اوکراین پشتیبانی می کند و متعجب بود که غرب چه زمانی می فهمد که صلح در اروپا "تنها با زور می تواند تضمین شود".
یادآوری می کنیم، که روسیه بر این باور است که فرستادن جنگ افزارها به اوکراین در حل و فصل تداخل دارد، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و "با آتش بازی می کند".
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیای کبیر، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها. کرملین اعلام کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала