آمادگی ناتو در شرق اروپا برای درگیری با روسیه

© Photo / Screenshot: Staff Sgt. True Thao/DVIDSHUBЦеремония открытия Justice Eagle 19 в Румынии
Церемония открытия Justice Eagle 19 в Румынии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه از آمادگی ناتو در شرق اروپا برای درگیری با روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت: کارهای ناتو در شرق اروپا و پیرامون دریای سیاه با هدف آماده سازی برای درگیری احتمالی با مسکو است.
آنها در میدان اسمولنسک به تقویت پتانسیل نظامی این بلوک در رومانیا، لهستان و کشورهای بالتیک اشاره کردند. چنین فعالیتی تحریک آمیز است؛ تنش نظامی در امتداد مرزهای روسیه را تشدید می کند و امنیت این کشور را تهدید می کند.
Флаги стран-членов НАТО у штаб-квартиры организации в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2024
شورای امنیت روسیه: ناتو در حال برنامه ریزی برای رویارویی با روسیه است
این وزارتخانه تاکید کرد: "همه اینها با هدف آماده کردن متحدان بلوک برای درگیری احتمالی با کشور ما است".
افزون بر این، این وزارتخانه گسترش پایگاه هوایی رومانیا را به عنوان نمونه ای از نظامی سازی اروپای شرقی و منطقه دریای سیاه ذکر کرد.
مقام های رومانیایی پیش از این قول داده بودند که 2.5 میلیارد یورو در نوسازی پایگاه هوایی میخائیل کوگالنیچانو در شهر کنستانتا سرمایه گذاری کنند. همچنین یک اردوگاه نظامی نیز در آنجا وجود خواهد داشت که می تواند ده هزار پرسنل نظامی را به همراه خانواده هایشان در خود جای دهد.
شبکه ای تلویزیونی TVR Info اشاره کرد، که نوسازی این امکان را فراهم می کند، تا سال 2040 این پایگاه به بزرگترین مرکز ناتو در اروپا تبدیل شود. نیروهای امریکایی از سال 1999 از آن استفاده می کنند.
وزارت امور خارجه روسیه قول داد که اقدامات رومانیا را زیر نظر داشته باشد، خطرات در حال ظهور را ارزیابی کند و آنها را در طول برنامه ریزی نظامی در نظر بگیرد. مسکو بارها خاطرنشان کرده است، که هدف ائتلاف آتلانتیک شمالی رویارویی است و گسترش بیشتر آن امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد. کرملین در عین حال تاکید کرد، که روسیه تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای این بلوک نیست، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت. با این وجود، همچنان برای گفت‌وگو آماده است، اما بر مبنای برابر، و غرب باید مسیر خود را به سوی نظامی‌سازی قاره کنار بگذارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала