دادگاه سازمان ملل به اسرائیل دستور داد تا برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه اقدام کند

© AP Photo / Leo Correaنوار غزه
نوار غزه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2024
عضو شوید
دیوان بین المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تدابیری را اتخاذ کند تا جریان بدون مانع کمک های بشردوستانه به نوار غزه را تضمین کند.
به گزارش اسپوتنیک، دیوان بین المللی دادگستری در حکم خود اعلام کرد که اسرائیل تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از جریان بدون مانع کمک های بشردوستانه از جمله آب و غذا به نوار غزه انجام دهد.
دادگاه سازمان ملل در این حکم خاطرنشان می کند که از 26 جنوری که دادگاه به اسرائیل دستور داد تا اقدامات موقت را به دلیل وضعیت نوار غزه انجام دهد، وضعیت زندگی فلسطینیان در غزه بیش از پیش بدتر شده است.
در بیانیه دادگاه سازمان ملل آمده است: "دادگاه دستور می دهد این اقدامات به انجام برسند: دولت اسرائیل باید تمام اقدامات لازم و مؤثر را ارائه فوری و بدون مانع، خدمات اساسی ضروری و کمک های بشردوستانه، از جمله تأمین غذا، آب، برق با همکاری کامل با سازمان ملل، و تأمین سوخت، سرپناه، پوشاک، لوازم بهداشتی و همچنین کمک های پزشکی به فلسطینیان در سراسر غزه را به انجام برساند.
دیوان بین المللی دادگستری در لاهه در 26 جوری تصمیمی موقت در مورد ادعای آفریقای جنوبی مبنی بر درخواست اقدامات موقت علیه اسرائیل به دلیل نسل کشی ادعایی در نوار غزه صادر کرد. این دادگاه به اسرائیل دستور داد تا تمام اقدامات را برای جلوگیری از نسل کشی در نوار غزه انجام دهد.
یادآوری می کنیم، که اسرائیل در 7 اکتوبر مورد یورش موشکی بی‌پیشینه ای از نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات سیل الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، قرار گرفت. پس از این، رزمندگان سازمان وارد مناطق مرزی جنوب کشور شدند و به سوی نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و بیش از 200 گروگان را نیز به گروگان گرفتند.در اسرائیل طبق آخرین اطلاعات مقامات، نزدیک به 1.2 هزار نفر کشته شدند که این تعداد شامل غیرنظامیان، سربازان، شهروندان خارجی و کارگران می شود و همچنین گزارش شده است که بیش از پنج هزار نفر زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала