- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

متهم شدن مقام های کیف به نیرونبخشیدن خط دفاعی سنگرها

© iStock.com / joytМост Патона через реку Днепр, памятник Матери-Родине в Киеве, Украина
Мост Патона через реку Днепр, памятник Матери-Родине в Киеве, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2024
عضو شوید
مخالفان در کیف از مقام های کنونی اوکراین به دلیل کندی ساخت و ساز استحکامات انتقاد می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو که با شماری از نمایندگان مخالف اوکراین صحبت کرده است، می نویسد: مخالفان در کیف بر این باورند، که نیروهای مسلح اوکراین و مقام های محلی در بحبوحه نگرانی های فزاینده درباره ای یورش احتمالی جدید از سوی نیروهای روسیه، استحکامات دفاعی را به سرعت و به اندازه کافی کارآمد نمی سازند.
نویسنده این نشریه نوشته است: "قانونگذاران اوکراینی نگرانند که ارتش و مقام های محلی به اندازه کافی سریع کندن کاری نمی کنند یا به اندازه کافی دفاعی قوی برای مقاومت در برابر یورش مورد انتظار روسیه در شمال شرق و جنوب شرق کشور ایجاد نمی کنند".
Секретарь СНБО Украины Алексей Данилов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2024
برکناری دبیر شورای امنیت اوکراین از سوی زلنسکی
همانطور که روستیسلاو پاولنکو، نماینده مخالف اوکراینی به این نشریه گفت: "حتی تابستان گذشته ما هشدار دادیم که لازم است استحکامات دفاعی در مقیاس صنعتی ساخته شود. تا بتوانیم خطوط دفاعی را به سرعت ایجاد کنیم و آنها را بسیار قوی کنیم".
به گفته وی، مقام ها "اکنون پول دارند" اما "ما درباره ای سرمایه گذاری پول در بتن صحبت می کنیم".
وی همچنین از تصمیم مقام ها برای انتصاب کریل تیموشنکو، معاون پیشین دفتر ولادیمیر زلنسکی، مظنون به فساد، به سمت مشاور رستم عمروف، وزیر دفاع انتقاد کرد.
پاولنکو گفت: "ما پرسیدیم که چرا مردی که به عنوان بخشی از یک کمپین ادعایی مبارزه با فساد از کار برکنار شده بود، در چنین زمانی دوباره در وزارت دفاع ظاهر می شود".
وی خاطرنشان کرد، که اوکراین نیاز به ایجاد استحکامات دفاعی قوی دارد زیرا نیروهای روسی در حال حاضر از بمب‌های گلاید قوی استفاده می‌کنند که خسارات زیادی در خط مقدم وارد می‌کند.
یکی دیگر از اعضای مخالف رادا، ایوانا کلیمپوش سینتسادزه، گفت: "در نهایت، آنها شروع به ساختن آنها کردند. اما خیلی دیر شده است. آنها (ساخت) را ماه گذشته آغاز کردند".
همانطور که پولیتیکو خاطرنشان می کند، "اکنون که اوکراینی ها با چشم انداز یک یورش هماهنگ روسیه روبرو شده اند، پرسش آزاردهنده این است که آیا خطوط دفاعی آنها به خوبی خطوط دفاعی روس ها خواهد بود و آیا زمان کمی برای ساختن چیزی معنادار دارند".
پیش از این، کنراد موزیکا، تحلیلگر نظامی شرکت مشاوره لهستانی روچان گفته بود، که اوکراین در ساخت استحکامات دفاعی با مشکلات زیادی روبرو است؛ ساخت آنها را خیلی دیر آغاز کرده و توانایی جبران این تاخیر وجود ندارد.
ولادیمیر زلنسکی پیشتر اعلام کرده بود، که ساخت سه خط استحکامات به طول 2 هزار کیلومتر در اوکراین آغاز شده است. دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین در 4 مارچ گفت، که مقام های این کشور بیش از 20 میلیارد گریونا (525.6 میلیون دالر) برای ساخت استحکامات در سال جاری اختصاص داده اند. در همان زمان، معاون رادا از حزب همبستگی اروپایی ویکتوریا سیومار خاطرنشان کرد، که کمبود فاجعه باری برای ساخت استحکامات در اوکراین وجود دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала