روسیه حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه را به شدت محکوم کرد

© Sputnik / Vitaliy BelousovЗдание Министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را که منجر به تلفات و مجروحین از جمله دیپلمات‌ها شد، محکوم کرد و از رهبری اسرائیل خواست از اقدامات نظامی تحریک‌آمیز در سوریه دست بردارد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه را به شدت محکوم کرد و گفت تلاش برای رساندن آسیب به تأسیسات دیپلماتیک و کنسولی غیرقابل قبول است.
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه که در سایت این وزارتخانه منتشر شد آمده است:" شامگاه اول آپریل، نیروی هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد. در نتیجه این حمله، ساختمان به طور کامل تخریب شد. بر اساس اطلاعات دریافتی تعداد قابل توجهی کشته و زخمی از جمله دیپلمات ها وجود دارد. ما این حمله به دفتر کنسولی ایران در سوریه را به شدت محکوم می کنیم."
سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2024
حمله هوایی اسرائیل به نزدیک سفارت ایران در دمشق + تصاویر
در بیانیه‌ای وزارت امور خارجه روسیه تأکید شده ست: ما حمله به نمایندگی‌های کنسولی ایران در سوریه را به شدت محکوم می‌کنیم و هرگونه حمله به تاسیسات دیپلماتیک و کنسولی را که نقض‌ناپذیری آن توسط کنوانسیون‌های مربوطه وین تضمین شده است، قاطعانه غیرقابل قبول می‌دانیم. .
در این بیانیه تاکید می شود: "هرگونه حمله به تأسیسات دیپلماتیک و کنسولی که مصونیت آن توسط کنوانسیون های مربوطه وین تضمین شده است، قاطعانه غیرقابل قبول است. ما توجه ویژه ای را به این واقعیت جلب می کنیم که این حمله در یک منطقه شهری پرجمعیت انجام شد که خطر زیادی برای تلفات جمعی در میان مردم غیرنظامی ایجاد کرد."
وزارت امور خارجه روسیه از این واقعیت استنباط می کند که "این گونه اقدامات تهاجمی اسرائیل مطلقاً غیرقابل قبول است و باید متوقف شود".
وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: "ما لازم می دانیم که همه اعضای مسئول جامعه بین المللی موضع خود را به وضوح مشخص کرده و ارزیابی حقوقی مناسبی از این اقدامات ارائه دهند. ما قویاً از رهبری اسرائیل می‌خواهیم که اقدامات نظامی تحریک‌آمیز در سوریه و سایر کشورهای همسایه را که مملو از پیامدهای بسیار خطرناک در کل منطقه است، کنار بگذارد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала