کوریای شمالی بار دیگر موشک بالستیک به سمت دریا شلیک کرد

© AP Photo / Lee Jin-manВидео запуска ракеты КНДР во время новостной программы на Сеульском железнодорожном вокзале
Видео запуска ракеты КНДР во время новостной программы на Сеульском железнодорожном вокзале - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2024
عضو شوید
ارتش کوریای جنوبی می‌گوید که کوریای شمالی یک موشک بالستیک احتمالا میان‌برد را به سمت دریا در سواحل شرقی خود شلیک کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، رییس ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد که بامداد امروز (سه‌شنبه، 2 آپریل) شلیک موشک بالستیک را از منطقه‌ی پیونگ یانگ، پایتخت کوریای شمالی شناسایی کرده است.
طبق گزارش کوریای جنوبی، این موشک پیش از سقوط در دریا حدود 600 کیلومتر پرواز کرد؛ اما وزارت دفاع جاپان این مسافت را 650 کیلومتر تخمین زده و گفته است که حداکثر 100 کیلومتر ارتفاع گرفته است.
در بیانیه‌ی ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی نوع دقیق موشک مشخص نشده، اما کوریای شمالی در حال آزمایش یک موشک مافوق صوت میان‌برد جدید با موتور سوخت جامد است.
فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر جاپان کوریای شمالی را به‌دلیل پرتاب موشک در روز سه‌شنبه محکوم و آن را مخل صلح و ثبات منطقه توصیف کرد.
Кадры запуска крылатых ракет в КНДР в новостном выпуске в Сеуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.03.2024
دو راکت کوریای شمالی در خارج از منطقه اقتصادی انحصاری جاپان سقوط کرد
آزمایش جدید تسلیحاتی کوریای شمالی در حالی انجام شده که این کشور درخواست نخست‌وزیر جاپان برای گفت‌وگو جهت کاهش تنش‌ها را رد کرده است.
کوریای شمالی گفته است که هیچ تمایلی به نشست با سران جاپان ندارد.
پیونگ یانگ گفته است که بهبود روابط توکیو امکان‌پذیر نیست مگر این‌که جاپان موضع خصمانه‌ی خود را در برابر کوریای شمالی تغییر دهد و حقوق این کشور را به رسمیت بشناسد.
در همین حال، رسانه‌های جاپانی گزارش داده‌اند که دولت ایالات متحده در حال ترتیب دادن نشستی میان رییس‌جمهور جو بایدن و همتایان جاپانی و کوریای جنوبی خود در ماه جولای است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала