اعتراف زلنسکی: بدون دریافت کمک های غرب شرایط برایمان بسیار دشوار می شود

© AP Photo / Mindaugas KulbisПрезидент Украины Владимир Зеленский выступает на саммите НАТО в Вильнюсе 12 июля 2023 года.
Президент Украины Владимир Зеленский выступает на саммите НАТО в Вильнюсе 12 июля 2023 года. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2024
عضو شوید
زلنسکی اذعان داشت، که اگر شرکای این کشور به کی یف کمک نکنند، اوکراین همچنان مردم و اراضی خود را از دست خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی در کنفرانسی با روسای جمهور پولند و لیتوانی در ویلنیوس، گفت که در نشست صلح درباره حل و فصل سیاسی مناقشه اوکراین و روسیه، نقشهو طرح مفصلی برای پایان دادن به جنگ تهیه خواهد شد.
زلنسکی افزود: "تصمیم گرفته می شود که چگونه روسیه را وادار کنیم که این اقدامات را برای صلح عادلانه انجام دهد. ما امروز شاهد این قالب و فرمت هستیم. اما اگر کمکی در کار نباشد، کار برای ما بسیار دشوار خواهد بود، ما مردم و نظامیان خود را از دست خواهیم داد، مسئله فقط (از دست دادن) سرزمین ها نیست، بلکه مردم نیز هست، البته که سرزمین ها هم برای ما مهم هستند. "
وی گفت که اگر تمامیت ارضی احیا نشود، احترام به حاکمیت از بین خواهد رفت، این امر منجر به جنگ منجمد می شود، چیزی که اخیرا وی در مصاحبه با رسانه های آلمانی از مخالفت خود با آن صحبت کرده است.
زلنسکی در کنایه ای به فقدان اراده سیاسی متحدان کی یف و تأخیر در ارائه کمک، تاکید کرد که حرف و عمل باید یکی باشد، نباید حرفی زد که عملی نمی شود.
گفتنی است که روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، نه تنها تامین تسلیحات، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ تسلیحات از غرب به اوکراین به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала