تیرباران یک نظامی پیشین از سوی جنگجویان طالبان در تخار

© Sputnikتخار
تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2024
عضو شوید
منابع محلی در تخار از تیربارن یک نظامی پیشین از سوی جنگجویان طالبان در ولسوالی "دشت‌قلعه ای" این ولایت در برابر چشمان اعضای خانواده‌اش خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، به‌گفته‌ ای منابع، دو نفر از نیروهای طالبان نزدیکای ساعت 7:30 دقیقه‌ ای دیشب (چهارشنبه، 29 حمل) این نظامی پیشین را از خانه‌اش بیرون کشیده و تیرباران کردند.
برپایه داده های منابع، این نظامی پیشین "اسلام‌الدین" نام داشت و باشنده‌ای روستای "النگ" ولسوالی دشت‌قلعه تخار بود.
حمله طالبان به چندین روستا در ولسوالی چاه‌آب تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2024
کشته و زخمی شدن 4 طالب در یک رویداد ترافیکی در تخار
منابع می‌گویند، که اسلام‌الدین در حکومت پیشین در فرماندهی امنیه‌ای تخار به‌عنوان سرباز کار می‌کرد، اما پس از چیرگی طالبان، به کشاورزی روی آورده بود.
مسئولان محلی طالبان در تخار تا اکنون درباره ای کشته شدن این نظامی پیشین دیدگاه شان را بیان نکرده اند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال 2021 کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
با وجود اعلان بخشش عمومی از سوی رهبر این گروه، اما جنگجویان این گروه تاکنون بیش از دو هزار نظامیان و کارمندان حکومت پیشین را زندانی، شکنجه و کشته اند.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала